Сторінки

Сторінки

Дистанційне навчання ( математика)

23.04.21р.

Тема: Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок). Задачі на знаходження середнього арифметичного.

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=XP-WKwlSf-c

Повідомлення теми та мети уроку 

— Розгляньте пояснення, як виконано ділення (№ 1004, с. 158).

— Зробіть висновок.

— Яка тема уроку?

2. Мотивація навчальної діяльності 

— А для чого потрібно вміти ділити багатоцифрові числа на двоцифрові?

— Де в житті нам знадобляться ці знання?

3. Опрацювання навчального матеріалу

1) Робота за підручником (с. 159).

а) Письмове обчислення прикладу, спираючись на пояснення, — № 1005 

б) Письмове обчислення прикладів № 1006 

в) Робота над задачею № 1007 

— Які компоненти відомі?

— Розв’яжіть задачу двома способами.

  г) Робота над задачею 1008.

Домашнє завдання. Приклади 1012.

21.04.21р.

Тема: Ділення трицифрових чисел на двоцифрові. Задачі на знаходження середнього арифметичного. Рівняння.

1.    Повідомлення теми та мети уроку

— Розгляньте задачу та поясніть її розв’язання (№ 1000, с. 157-158).

— Зробіть висновок.

— Яка тема уроку?

2. Мотивація навчальної діяльності

— А для чого потрібно вміти розв’язувати задачі?

— Де в житті нам знадобляться ці знання?

3. Опрацювання навчального матеріалу

1) Робота за підручником (с. 157-158).

а) Робота над задачею № 1001 (робота в міні-групах з використанням прийому «Навчаючи — вчусь»).

— Які компоненти відомі?

Коментування дітей

Розв’язання:

1) 108 + 72 = 180 (ц)— з двох ділянок;

2) 12 + 6 = 18 (га) — на двох ділянках;

3) 180 : 18 - 10 (ц) — середня врожайність.

Відповідь: 10 ц середня врожайність.

б) Обчислення виразів № 997 (робота в парах із використанням прийому «Коментування»).

в) Самостійне розв'язування рівнянь № 998

4.Домашнє завдання.

Задача 1002, приклади 1003. С. 158.


20.04.21р.

Тема: Ділення трицифрових чисел на двоцифрові з остачею у випадку двоцифрової частки. Задачі на знаходження середнього арифметичного (ознайомлення).

Повідомлення теми та мети уроку

— Розгляньте запис дії і прочитайте пояснення (№ 987, с. 155-156).

— Зробіть висновок.

— Яка тема уроку?

2. Мотивація навчальної діяльності

— А для чого потрібно вміти ділити багатоцифрові числа на двоцифрові з остачею?

— Де в житті нам знадобляться ці знання?

3. Опрацювання навчального матеріалу

1) Робота за підручником (с. 155-157).

а) Обчислення прикладів, спираючись на пояснення № 988

б) Самостійна робота над задачею № 989

в) Робота над задачею № 990

 Усна робота над задачею № 991 

— Які компоненти відомі?

Коментування дітей (корекція вчителя).

Зверніть увагу! Запам’ятайте!

Щоб знайти середнє арифметичне кількох чисел, треба їх суму поділити на кількість цих чисел.

19.04.21р.

Тема: Ділення трицифрових чисел на двоцифрові.

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=gGasLfxHLCo

Робота з підручником. 

Приклади 977, 978 - усно.

Приклади 979 - письмово. Задача 981 - усно.

Задачі 980, 982, 983 - письмово.

Домашнє завдання. Приклади 985.

16.04. 21р.

Тема: Множення багатоцифрових чисел на трицифрові. Задачі на рух і на знаходження площі.

 Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення вчителя на основі порівняння знаходження числових значень добутків.

Учитель особливу увагу звертає на те, що при множенні 1467 на 0 десятків ми одержуємо 0 десятків, тому в стовпчику під десятками цифру ніяку не пишемо. Кожну цифру числа 1467 множимо на 5 сотень, починаючи з 7 одиниць. Першу цифру сотень 5 підписуємо під сотнями.

2. Закріплення вивченого (за № 970).

а) Два вирази виконати із записом на дошці, третій — коментовано, четвертий — самостійно.

б) Для учнів із високим рівнем знань (додатково).

2456 ∙ 405 =....  і 2081 ∙ 207 = ...

 Розвиток математичних знань.

1. Робота над задачами.

а) Задача № 971.

Учні з високим рівнем знань працюють самостійно, решта — під керівництвом учителя.

Аналізуючи задачу, учні поступово складають вирази для її розв'язання: 695 ∙ 3 (км) — пролетів літак за 3 год;

642 ∙ 2 (км) — пролетів літак за 2 год;

695 ∙ 3 + 642 ∙ 2 (км) - пролетів за 5 год.

(Відповідь: 1131 км залишилося пролетіти літакові.)

б) Задача № 972.

Учні працюють самостійно; учитель надає допомогу тим, хто цього потребує.

в) Задача № 973.

Після повторення змісту задачі учні пояснюють, як треба міркувати, складаючи вираз.

36 : 3 (км/год) — швидкість туди;

36 : 3 - 3 (км/год) — швидкість назад;

36 : (36 : 3 - 3) (год) — час руху назад.

Підсумок уроку.



14.04.21р.

Тема: Множення багатоцифрових чисел на трицифрові (ознайомлення). Задачі на рух. Знаходження значень виразів на сумісні дії.

Робота за підручником.

Приклади 959.

- У чому полягає головна відмінність письмового множення на трицифрове число?(Перший множник Множимо на число сотень другого множника, отримуємо третій неповний добуток. Записувати його починаємо під сотнями).

Приклади №960 (письмово).

Записати і обчислити вираз №961.

Задача 962. Приклади 964.

Домашнє завдання Приклади 966.


13.04.21р.

Тема: Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на знаходження числа за двома різницями. Контрольна робота: усні обчислення (математичний диктант).

Робота над темою уроку.

Робота за підручником.

Приклади 952 - усно.

 Приклади 953 - письмово.

Задача 954 - письмово.

Контрольна робота: усні обчислення (математичний диктант). с. 38 - 40.

Збірник контрольних робіт "Сходинки до успіху" 4 клас.       Видавничий дім "Освіта". 2018. 

Домашнє завдання. Приклади 957.

12.04.21р.

Тема: Множення багатоцифрових чисел на двоцифрові (загальний випадок). Задачі на знаходження числа за двома різницями.

1.   Повідомлення теми та мети уроку

— Поясніть, як помножили багатоцифрове число на двоцифрове.

Розгляньте записи та поясніть обчислення (№ 936, с. 149).

Зверніть увагу!

При письмовому множенні багатоцифрового числа множники розміщують так, щоб одиниці були записані під одиницями. Множення розпочинають з одиниць. При множенні на десятки цифри другого неповного добутку починають записувати під десятками. Останньою дією знаходять суму неповних добутків.

— Яка тема уроку?

2.   Мотивація навчальної діяльності

-        А для чого потрібно вміти множити багатоцифрове число на двоцифрове?

— Де в житті нам знадобляться ці знання?

3. Опрацювання навчального матеріалу

1) Робота за підручником (с. 149-150).

а) Самостійна робота. Письмове обчислення прикладів, спираючись на пояснення, — № 937 (4 бали)

б) Самостійне виконання завдання № 938(2 бали)

— Складіть та розв’яжіть рівняння.

в) Самостійне виконання задач № 945(по 3 бали)

4.Домашнє завдання.

Задача 940, приклади 941.


09.04.21р.

Тема:  Повторення множення двоцифрових чисел. Задачі на знаходження числа за двома різницями.

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=22MvfGnsqlY

Робота над темою уроку.

Усне виконання №922.

Робота над новим видом задач. №924.

Задача № 925.


07.04.21р.

Тема: Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого.

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=Gg4Ko6qOmzA

Робота за підручником. с.146.

Розв'язування задач. Задача 2 і 3.

Геометричний матеріал. Завдання 4.

Домашнє завдання. Рівняння 8. с.146.


 06.04.21р.

Тема: Контрольна робота № 6.

Збірник контрольних робіт "Сходинки до успіху" 4 клас.       Видавничий дім "Освіта". 2018. 

Контрольна робота №2. І варіант. с.25 -28. ІІ варіант с. 28 -30.


05.04.21р.

Тема: Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові круглі числа у випадку. коли в частці є нулі. Задачі з буквеними даними. Рівняння. 

І. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення ділення на двоцифрове число (за № 903 (1)).

2. Первинне закріплення.

Приклади 903 (2) письмово.

— Перевірте результати ділення дією множення.

3. Закріплення вивченого.

а) Виконання завдання № 904.

б)  Розв'язування рівнянь (№ 905).

(Відповідь: 409; 89100; 204.)

II. Розвиток математичних знань.

1. Робота над задачами.

а) Задача № 906.

ІІІ. Домашнє завдання.

№№ 909, 910 (с. 145).


02.04.21р.

Тема: Ділення виду 45780:60 і 299600:700. Задачі на рух.

I. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Робота за підручником (с. 142)

Завдання 895; 896 (Усно.)

IІ. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.    Завдання 897

1) 11 480 : 40 = 287

2) 26 880 : 70 = 384                 Перевірка: 384 · 70 = 26 880

ІІІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

Завдання 894

Завдання 898 (самостійно)

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Продовжіть речення.

·       На уроці я вчився...

·       Складним здалося...

·       Хочу ще краще навчитися... 

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 901 (с. 144).

 

31.03.21р.

Тема: Порівняння задач на пропорційне ділення. Ділення з остачею на круглі числа. Вправи на порядок виконання дій.

І. Вивчення нового матеріалу.

а) Обчислення прикладів на ділення з остачею № 885

б)Робота над задачею № 887 .

— Які компоненти відомі?

в) Обчислення виразів № 886

4. Розв'язування рівнянь № 888

Домашнє завдання. Приклади 892.


30.03.21р.

Тема: Письмове ділення трицифрових чисел на круглі десятки з остачею. Задачі на пропорційне ділення. Рівняння.

Переглянути відео.

I. Вивчення нового матеріалу

1.      Учні самостійно опрацьовують пояснення ділення на круглі десятки за вправою 876, 878.

Як визначити кількість цифр частки? 

Як виражаємо дільник для пошуку цифри частки? 

Чи варто знаходити остачу при діленні на 10?

Що треба пам’ятати, щоб перевірити правильність дібраної цифри частки?

2. Учитель пояснює новий матеріал на виразі 895 : 90.

3. Приклади 877 (самостійно).

ІІ. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу

1. Задачу 881 розв’язати самостійно.

3. Рівняння 879 розв’язати самостійно, порівнявши під час перевірки розв’язки рівнянь.

ІІІ. Домашнє завдання №883, №884.

ІV. Підсумок уроку.


29.03.21р.

Тема: Ділення з остачею на двоцифрове число.Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення.


Зміст уроку

I. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовча робота (за № 867).

2. Пояснення (за таблицею).

Розглянемо ділення з остачею на двоцифрове число. Щоб 58 поділити на 13, випробуванням шукаємо число, менше від 58, яке ділиться націло на 13, і найбільш наближене до числа 58 (13 • 4 = 52). Отже, у частці число 4. Від 58 віднімаємо 52, буде 6. Це остача.

Отже: 58 : 13 = 4 (остача 6).

3. Первинне закріплення.

А) Читання пояснення ділення з остачею на двоцифрове число (№ 868).

Б) Виконання завдання № 869

ІІ. Розвиток математичних знань.

1. Розв’язування задач № 870, 871

IІІ. Підсумок уроку.

ІV. Домашні завдання.

№№ 874, 875 (с. 140).

19.03.21р.

Тема: Правило ділення на добуток. Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення.

1. Повідомлення теми та мети уроку (з використанням прийому «Мозковий штурм»)

— Пригадайте способи обчислення. Поясніть застосування правила ділення числа на добуток для усного ділення на двоцифрове та розрядне числа (№ 858, с. 138).

— Розгляньте обчислення. Поясніть зручність способу обчислень (№ 859, с. 138).

— Яка тема уроку?

2. Мотивація навчальної діяльності

— Чи треба вміти виконувати дію ділення числа на добуток? (Відповіді учнів.)

3. Опрацювання навчального матеріалу

1) Робота за підручником (с. 138).

а) Обчислення прикладів № 860

б) Обчислення прикладів № 861

в) Самостійне розв’язування задачі № 862

3) Обчислення прикладів на ділення з остачею — № 863(Іваріант,) 864 (ІІ варіант).

1. Домашнє завдання

С. 139, № 866.

17.03.21р.

Тема: Повторення вивченого. Задачі на пропорційне ділення. Розв'язування рівнянь і нерівностейII. 

Зміст уроку

1. Повідомлення теми та мети уроку (з використанням прийому «Взаємоперевірка»)

 Пригадайте правила!

Виконайте обчислення (№ 855, с. 138).

2. Мотивація навчальної діяльності 

— А для чого потрібно виконувати множення багатоцифрових чисел?

— Де в житті нам знадобляться ці знання?

3. Опрацювання навчального матеріалу

1) Робота за підручником (с. 137-138).

а) Самостійне розв’язування задачі № 849 

б) Розв'язування задачі № 850.

в) Розв’язування рівнянь за варіантами — № 852.

І варіант - 1 і 2 рівняння;   ІІ варіант - 3 і 4 рівняння.

   г) Розв'язування нерівностей № 853.

Домашнє завдання. № 857.

   16.03. 21р.

Тема: Знаходження добутку 2400 х 30 усним і письмовим способом. Розв'язування задач з буквеними даними. Задачі на пропорційне ділення.

І. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення знаходження добутку 2400 х 30. Учні розглядають прийоми усного і письмового множення добутку 2400 х 30.(№839).

2. Первинне закріплення за № 840 (усно).

3. Виконання завдання № 841 (самостійно).

II. Розвиток математичних знань.

1. Розв'язування задач з буквеними даними.

а) Задача № 842.

— Скільки тістечок купили брат і сестра разом? 

— Скільки вони заплатили за тістечка?

   -  Як дізнатисятися, скільки коштує одне тістечко? 

— Складіть вираз та обчисліть його значення, якщо k = 6, с = 9, а = 60.

  б) Задача 843(на пропорційне ділення).

ІІІ. Домашнє завдання.

№ 848 (с. 137).

15.03.21р.

Тема: Множення багатоцифрових чисел на круглі та розрядні числа. Повторення ділення трицифрових чисел на одноцифрові і двоцифрові числа.

         Зміст уроку

I. Розвиток математичних знань.

1. Виконання завдання № 831.

Вирази записати один під одним і порівняти множення числа на добуток та множення числа на суму.

41 ∙ 20 = 41 ∙ (10 ∙ 2) = (41 ∙ 10) ∙ 2 =... 

41 ∙ 12 = 41 ∙ (10 + 2) = 41 ∙ 10 + 41 ∙ 2 = ...

2. Завдання № 836.

Виконати ділення і зробити перевірку множенням.

3. Задача 833.

. Домашнє завдання.

№ 838 (с. 136).

 09. 11. 20.

    Тема: Одиниці вимірювання часу. Розв'язування задач на обчислення тривалості події.

Перегляньте відео.

https://www.youtube.com/watch?v=TabZEeCxWWs

Робота з підручником.

№ 350.(усно).

№ 351. (табличку вивчити).

№ 352, 353. (усно).

№ 354, 355 (письмово). № 356, 357 (усно).

Рівняння 358. 

Задача 359.

Домашнє завдання. Вивчити табличку одиниць вимірювання часу на с. 56. Задача  360.


    06.11. 20.

    Тема: Заміна одних одиниць довжини і маси іншими. Задачі на знаходження четвертого пропорційного.

    1.Повторення одиниць вимірювання довжини і маси.

2. Завдання .

а) Виразіть в кілограмах: 20 т 007 кг; 900 000 г; 8 ц 13 кг.

б) Виразіть в грамах: 60 кг; 3 кг 060 г; 52 кг.

в) Виразіть у центнерах: 9000 кг; 70 т 6 ц; 1200 кг.

3) Розв'яжи задачу.

В одному бідоні було 150 кг меду, а в другому — 180 кг. Увесь мед розлили в банки, по 3 кг в кожну. Скільки використали банок.

4. Усні обчислення

а) Математичний диктант.

• 90 кг буряків розклали порівну в 5 ящиків. Скільки кілограмів буряків в одному ящику? (18 кг)

• В один ящик вміщується 7 кг моркви. Скільки потрібно ящиків, щоб помістити 42 кг моркви? (6 ящ.)

• 45 кг яблук розклали у 5 ящиків. Скільки кілограмів яблук можна розкласти у 10 таких ящиків? (90 кг)

• Невідоме число зменшили у 100 разів і одержали 240. Записати невідоме число. (24 000)

Фізкультхвилинка.

 Розвиток математичних знань.

1. Самостійне виконання завдання № 338 

2. Розв'язування нерівностей (№ 339).

Міркування учня. Щоб нерівність 120 - х < 95 була правильна, потрібно вибрати такі значення букви х, які були б більшими від 25. 

3. Завдання № 341  за варіантами.

Варіант 1 — вирази, записані у верхньому рядку.

Варіант 2 — вирази, записані у нижньому рядку.

4. Розв'язування задач.

а) Під час аналізу задачі № 342 можна виконати короткий запис у таблиці.


б) Задача № 343.

Учні читають задачу, аналізують її, складають план розв'язування. Розв'язання записують окремими діями з поясненням.

Вказівка. Приймемо 8000 кг цементу за 1 частину.

в) Самостійне розв'язування задачі № 344.

г) Задача N° 345.

— Розв'яжіть задачу за поданим планом.

План розв'язування

1) Скільки літрів молока дала б корова за два удої, якби вранці вона давала молока стільки, скільки увечері?

2) Скільки літрів молока дала корова увечері?

3) Скільки літрів молока дала корова вранці?

д) Задача № 347.

4 кг — 3 кг

                1 ц 20 кг — ? кг                   

1 ц 20 кг = 120 кг


     04. 11. 20.

    Тема: Одиниці вимірювання маси. Заміна одних одиниць вимірювання маси іншими. Задачі на знаходження четвертого про порційного.

Перегляньте відео.

https://www.youtube.com/watch?v=mAyo4e6UA50

Робота з підручником.

Завдання 327, 328, 329, 330, 331 - письмово.

Розв'язати задачу 332 на знаходження четвертого пропорційного.

Домашнє завдання № 336.


    03.11.20.

   Тема: Одиниці вимірювання довжини. Утворення одиниць        вимірювання довжини. Задачі на знаходження четвертого пропорційного.

Перегляньте відео.

https://www.youtube.com/watch?v=Rhi5EbrLMd4

Виконуємо завдання з підручника.

Завдання 315 (усно).

Завдання 316, 317, 318 (письмово).

Розв'язуємо задачу 319 на знаходження четвертого пропорційного.

Задача 321.

Приклади 320.

Домашнє завдання. Заввдання 325. Задача 326.

02.11.20. 

   Тема: Контрольна робота. "

Сходинки до успіху" 4клас.       Видавничий дім "Освіта". 2018. 

Контрольна робота №2. І варіант. с.5 -7. ІІ варіант с. 7 -8.

Немає коментарів:

Дописати коментар