Сторінки

Сторінки

Дистанційне навчання (Я у світі)

22.04. 21р. 

Тема: Подорож до Польщі.

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=5PbyRj798b4

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя

— Столиця Республіки Польщі місто Варшава, що є також і найбільш населеним

містом Польщі (понад 2,5 млн чоловік). Варшаву можна назвати містом «най-най...». Тут

знаходяться найдорожчий готель, найвища будівля, найменший будинок, найвужчий

будинок, найстаріша кондитерська, найвищий басейн.

Цікаво, що національним символом Польщі є білий орел. Згідно із легендою,

древній предок поляків Лех заснував першу столицю Польщі, побачивши гніздо орла, і

саме на тому місці заснував місто. Лех був уражений красивим білим орлом, який летів на

тлі червоних променів сонця.

У Польщі немає бездомних тварин. У державі майже немає проблем з екологією.

У містах, на берегах Вісли багато чайок, у парках — безліч білок. У житловому

районі Варшави ввечері можна побачити їжаків.

У польській столиці — Варшаві — одна вулиця названа на честь Вінні-Пуха.

Цікавим фактом про Польщу є те, що святковий стіл у цій країні завжди починають із

супу. На Різдво першою стравою обов’язково має бути грибний суп чи червоний борщ. До

речі, останній часто не їдять, а п’ють. На борщ можна натрапити і в кавових автоматах.

Попри все це, у звичайні дні на обід суп їсть не кожен.

2. Робота за підручником (с. 113–114)

Вправа «Мікрофон»

Учні виконують завдання рубрики «Повтори те, що знаєш».

Робота в парах

Учні виконують завдання рубрики«Поділися своїми думками».

Читають текст рубрики «Я хочу дізнатися».

Опрацьовують матеріали рубрики «Ознайомся з думкою інших людей» та виконують

завдання на с. 113–114.

— Що із прочитаного було вам знайоме?

— Що нового ви дізналися?

— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 114. (Я прагну...)

— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?

3. Фізкультхвилинка

 УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Вправа «Мікрофон»

- Якби я був(ла) найкращим екскурсоводом у Польщі, то...

2. Гра «П’ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

 ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чого ви навчилися сьогодні на уроці?

— Що нового ви дізналися?

— Що вас здивувало?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник с.113 -114.


15.04.21р. 

Тема: Ми - мандрівники.

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=Iemm_aQE2C8

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бліцопитування

✵ Яка держава знаходиться на Півночі України? (Білорусь)

✵ Що знаходиться у правій східній частині карти України? (Держава — Росія)

✵ Де розташовані Чорне та Азовські моря на карті? (На півдні)

✵ На Заході Україна межує з... (Румунією, Молдовою, Угорщиною, Словаччиною, Польщею)

 ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми здійснимо віртуальну подорож.

 ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Бесіда

— Діти, ми багато працювали з картами, а як ви вважаєте, чи завжди вони існували? (Ні)

— А яким чином люди дізнавалися про нові землі? (Подорожували)

— А навіщо люди подорожували? (Торгівля, пошуки нових, багатих земель)

— Кому з вас довелося подорожувати? Що сподобалося?

— Чи потрібно подорожувати сьогодні? (Так)

— А навіщо, адже всі землі вже відкриті, люди дуже багато що можуть просто побачити на телеекрані? (Ні, вчені й сьогодні подорожують та роблять нові відкриття.)

— Коли вам довелося подорожувати? (Розповіді дітей про подорожі.)

2. Робота за підручником (с. 111-112)

Вправа «Мікрофон»

Учні виконують завдання рубрики «Поділися своїми думками».

Робота в парах

Учні роздивляються малюнок та виконують завдання на с. 111.

Читають текст рубрики «Ознайомся з думкою інших людей» та виконують завдання на с. 111-112.

— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?

3. Фізкультхвилинка

 УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Вправа «Мікрофон»

✵ Якби я був(ла) найкращим мандрівником у світі, то...

2. Гра «П'ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

 ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чого ви сьогодні на уроці навчилися?

— Що нового ви дізналися?

— Що вас здивувало?

 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 111-112).

08.04.21р.

Тема: Найближчі сусіди України. Запрошення до подорожі.

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=CJh7r3s4O3A

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Тестування

— Позначте правильні відповіді.

1. Національний символ України — це:

а) Хрещатик;

б) Дніпро-Славутич;

в) Чорне море.

2. Народний символ України — це:

а) калина;

б) чорнобривці;

в) ромашка.

3. Усесвітньо відомі національні пам’ятки-споруди:

а) Софіївський собор;

б) Києво-Печерська Лавра;

в) Ейфелева вежа.

4. Історичні символи України:

а) Кирило Кожум’яка;

б) Ярослав Мудрий;

в) Богдан Хмельницький.

5. Народні символи нашого краю:

а) гімн;

б) вишиванка;

в) прапор.

6. Державними символами України є:

а) Герб:

б) Гімн;

в) Прапор;

г) зброя.

7. Державний Прапор України:

а) синьо-жовтий;

б) жовто-синій;

в) блакитний.

8. Державним Гімном України є пісня:

а) «Ой у лузі червона калина...»;

б) «Ще не вмерла України...»;

в) «Разом нас багато, нас не подолати».

9. Найвизначнішим символом України з-посеред природних об’єктів є:

а) ріка Дніпро;

б) гора Говерла;

в) острів Хортиця.

— Скільки країн у світі?

— Усього на карті світу 185 країн. Наш урок присвячений одній із них. Звісно, це наша рідна Україна!

 ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про Україну як одну із країн на карті світу, суверенну державу, про країни-сусіди нашої країни.

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь учителя з елементами бесіди

Різні в світі є країни, різні люди є на світі.

Різні гори, полонини, різні трави, різні квіти...

Є з усіх одна країна найрідніша нам усім.

То — прекрасна Україна, нашого народу дім.

— Погляньте, діти, на карту України.

Ось зазначені межі української землі, де з давніх-давен жив і зараз живе наш український народ. Величезні простори займає наша земля. Якби ми задумали пройти пішки із заходу на схід, то для цього знадобилося б близько 100 днів, бо простір цей протягнувся на 1300 км зі сходу на захід, а з півночі на південь — на 900 км.

Нині площа України становить 603,7 тис. км2. Розмірами території вона поступається лише Росії та Казахстану, а в Західній Європі (показати на карті) перевищує площу країн — Франції, Іспанії. Межує з Польщею, Угорщиною, Румунією, Словаччиною, Молдовою, Білоруссю, Росією.

Загальна довжина кордонів — близько 6400 км (тобто більше 1/6 від довжини кола земної кулі по екватору), у тому числі із країнами далекого зарубіжжя — 1250 км. 1050 км кордонів України припадає на моря.

На заході Україна межує з Польщею, Румунією, Словаччиною. На південному заході — з Молдовою, а на півночі — з Білоруссю. На південному та північному сході — з Росією.

Крайнім східним пунктом є селище міського типу Мулеве Луганської області, а крайнім західним пунктом — м. Чоп Закарпатської області. Крайня північна точка — с. Муравії Чернігівської області, а південна — мис Сарич у Криму. На південному сході Українських Карпат знаходиться умовний центр Європи.

Земна поверхня України є різноманітною. Є тут і гори, і рівнини, і долини, і яри. Через землю України на південь несе свої води величавий сивий Дніпро, що впадає в Чорне море. З півдня нашу Вітчизну омиває ще одне море — Азовське. На заході піднімають у небо свої вершини гори Карпати.

На півночі ростуть густі ліси — це Полісся, а далі на південь природні пейзажі поступово змінюються, переходячи у степ.

В Україні є безліч річок, озер, водосховищ, ставків. Лише річок налічується 71 000! На кожний квадратний кілометр території припадає 250 м річок. Найбільшими є Дніпро, Дністер, Південний Буг, Сіверський Донець, Дунай.

Дніпро (довжина 2285 км) — третя після Волги і Дунаю річка Європи. Вона бере початок у Росії і несе свої води до Чорного моря через Росію, Білорусь, Україну. Наші предки називали цю річку Данапріс, що означає «вічна вода». Друга назва Дніпра — Славутич, від слова Слава. Серед 847 приток є такі великі річки, як Прип’ять і Березина, Сож і Десна.

Понад 95 % території України — рівнина. Височини займають четверту частину рівнин. Гори знаходяться тільки на крайньому заході (Карпати) та півдні (Кримські).

Найбільшими містами України є Київ, Харків, Дніпропетровськ, Донецьк, Одеса, Запоріжжя. Це — міста-мільйонери. Також великими містами є Львів, Миколаїв тощо.

Нам пощастило жити на цій чудовій землі, милуватися її красою, користуватися її дарами.

Чудові заповідні землі, природа сіл, малих та великих міст нині потребують кмітливих і дбайливих господарів. Природа чекає від нас чуйності, доброти й розуму.

Різні в світі є країни,      

Гарні є, і є багаті,

Та найкраще в Україні,  

Бо найкраще — в рідній хаті.

— Як ви розумієте слова «Україна — суверенна держава»?

— Суверенна означає незалежна. А незалежний — це той, який не залежить від інших, ні від кого, самостійний, вільний. А вільний — означає ніким не гноблений, не поневолений, самостійний. Понад двадцяти років тому народ України здобув свою волю і незалежність, про яку мріяв і за яку самовіддано боровся, та став самостійно управляти своєю державою, своїм господарством. В історії українського народу були такі часи, коли Україна була під владою інших держав і не могла самостійно і вільно розвиватися, тобто була поневолена, залежна від інших, які нав’язували свою волю, свою культуру, погляди на життя. А сьогодні ми — вільні і незалежні, відроджуємо свою мову, історію, культуру, традиції і звичаї, притаманні українцям з споконвіків. Ми живемо на своїй рідній землі, яка зветься Україна, а ми — українці. (За Н. Красоткіною).

2. Робота за підручником (с. 107-110)

Учні виконують завдання рубрики «Повтори те, що знаєш».

Вправа «Мікрофон»

Учні виконують завдання рубрики «Поділися своїми думками».

Читають текст рубрики «Я хочу дізнатися».

Робота в парах

Учні виконують завдання на с. 107.

Опрацьовують матеріали рубрики «Ознайомся з думкою інших людей» та виконують завдання на с. 108-110.

— Що із прочитаного було вам знайоме?

— Що нового ви дізналися?

— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 110. (Я дізнався, що... Я прагну...)

— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Читання вірша Н. Красоткіної

Ми живемо у світлому краю,

У вільній незалежній Україні.

Наснагу тут плекаємо свою,

І небеса над нами сині-сині.

Усе в нас є: озера і ліси,

Степи і гори, ріки і долини,

Моря і море вічної краси,

Усе для щастя і життя людини.

З глибин віків тут мій народ живе —

Співучий, вільний, з доброю душею.

І особлива музика пливе,

А українець нерозривний з нею.

Тут все, до чого поглядом торкнись,

Любов’ю дише, чарами й красою.

Лиш полюби, уважно придивись —

І це навік залишиться з тобою.

Край чарівний і працьовитий люд.

Земля родюча і вода прозора.

Тут визира краса з усіх-усюд

І вільна воля в душах неозора.

Душа покорена ніколи не була.

Завжди до волі прагнуть наші люди.

Ми всім бажаєм миру і тепла,

Та українець завжди вільний буде —

В усі віки, в усі складні часи,

І буде так, допоки сонце грає.

Душа в нас зіткана з любові і краси,

І воля нам ясним промінням сяє.

Ми незалежні, вільні, наче птах.

До всіх народів світу завжди щирі.

І долю власну ми тримаємо в руках,

Живемо з усіма людьми у мирі.

— Так, ми живемо із цілим світом у дружбі та мирі. І в нас, в Україні, живуть не лише самі українці, хоч їх переважна більшість. Поруч із нами вільно і щасливо проживають представники інших національностей: росіяни, білоруси, татари, узбеки, поляки, чехи та багато інших. Та всі вони є народом України, ми живемо у спільному домі. Нам усім вистачає місця, і ніхто не робить різниці між людьми за національними ознаками, тут усі рівні у своїх правах. Кожній людині відкритий простір для праці, навчання, творчості, відпочинку. Живи, трудись, навчайся, займайся улюбленою справою — ти живеш у вільній і незалежній державі, в чарівному куточку планети — в Україні.

2. Робота в групах

— Доберіть якомога більше синонімів до слова Батьківщина.

Наприклад:

це моя рідна Україна;

це земля, де я народився і зростаю;

це моя держава;

це мій любий рідний край;

це моя рідна сторона, де живуть мої батьки, де жили діди, прадіди;

це отча земля;

це мальовничий куточок.

3. Гра «Займи позицію»

Учитель пропонує учням висловити власну думку і зайняти певну позицію:

Україна незалежна!           Україна незалежна?

Відповідь потрібно аргументувати.4. Робота в парах

Гра «Зберіть прислів'я»

Дерево міцне корінням,        своє гніздо знає.

За рідною землею                чужа — мачуха.

Всяка пташка                       що пташка без домівки.

Рідна сторона — мати,          людина — родом і народом.

Людина без Батьківщини,     і в раю скучно.

5. Гра «Що віддаси рідній землі?»

— У вас на партах — макети долоньок. Зараз ви на них напишете свої імена і відповідь на запитання «Що зробиш задля Батьківщини, коли виростеш?». Потім прикріпите навколо карти України. І нехай тепло ваших долонь, ваших щирих майбутніх справ зігріє нашу Батьківщину, зробить її сильнішою...

  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Покажіть на карті, де розташована Україна.

— Які гори простяглися на території України?

— Які ріки протікають? Яка з них є найбільшою?

— Куди впадають ці річки?

— З якими державами межує Україна? Покажіть їх розташування на карті.

— З якою країною кордон України є найдовшим, а з якою — найкоротшим?

— Які моря омивають територію країни? Покажіть їх.

— Які міста в Україні найбільші?

— Поясніть твердження «Україна — суверенна держава».

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.  Підручник с. 107-110.


 01.04.21р.

Тема: Європейський Союз - співтовариство народів світу.

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=rHQORHX2MJk

Робота з картою Європи. 

Домашє завдання. Підготувати письмову розповідь про одну з країн Європейського Союзу. 


18.03.21р.

Тема: Україна на карті світу. Найбільші спільноти в інших країнах світу.

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=x_-T4CjLreM

Робота з підручником. с. 107 -110.

Домашнє завдання. с. 107 - 110. Намалювати улюблені місця свого краю.


    05. 11. 20.

Тема: Роль сім'ї в моєму житті. Мій родовід.

Перегляньте презентацію.

 https://naurok.com.ua/prezentaciya-rol-sim-v-zhitti-lyudini-81305.html

Розповіді учнів про свою родину.

Робота в зошиті. С.14 -15. (31, 32, 33).

Домашнє завдання. Створити родовідне дерево.


Немає коментарів:

Дописати коментар