Сторінки

Сторінки

Дистанційне навчання ( Основи здоров'я)

 19.04.21р.

Тема: Бажання, можливості, обов'язки. Воля і здоров'я. Формування звичок.

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=gKhogmOAELI


12.04. 21р.

Тема: Самооцінка і поведінка людини. Упевненість і самовпевненість.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

1. Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про риси характеру людини.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя

Подивіться одне на одного. Чи однакові ми зовнішньо? Чи однакові у нас думки, почуття, здібності, уподобання? Людина живе у світі. Спілкується з іншими людьми, навчається, розвиває свої здібності, досягає успіху. Кожній людині необхідно зрозуміти, якою вона є.

Для того щоб стати моральною і вихованою людиною, необхідно добре знати самих себе: і те добре, що є в нас, і наші недоліки. Порівнювати себе з уявним або конкретним ідеалом.

Намагання людини пізнати саму себе визначають як самопізнання. Людина оцінює, які риси позитивні, а які — негативні. Здійснювати самооцінку необхідно чесно і правдиво. Після цього можна замислитися над тим, як розвивати позитивні риси, а як позбутися негативних, тобто самовдосконалюватися.

Що таке самооцінка?

Самооцінка — це те, як людина ставиться до себе й оцінює себе у різних сферах життя (навчанні, спорті, стосунках).

Самооцінка є продуктом життєвого досвіду (наших успіхів і невдач), а також залежить від ставлення до нас інших людей.

В українській культурі традиційно схвалюють скромність і критичне ставлення до себе. Тому хтось може подумати, що краще недооцінити себе, ніж переоцінити. Однак ніщо так не завдає шкоди досягненню життєвого успіху, як занижена самооцінка. Вона породжує тривогу, сумніви і страхи, блокує інтерес до всього нового, посилює психологічне напруження і стрес. І навпаки, позитивна самооцінка, впевненість у власних силах надихають на нові досягнення і відіграють вирішальну роль у самореалізації.

Важливо, щоб позитивна самооцінка була адекватною (реальною), адже надмірно завищена самооцінка також може призвести до розчарувань, психологічних травм і погіршення стосунків.

Найкращою є адекватна позитивна самооцінка, коли людина реально зважує свої якості і при цьому вважає себе унікальною особистістю, вартою любові, поваги й усього найкращого в житті. Таку самооцінку ще називають здоровою.

Перегляд та обговорення мультфільму: «Про похвалу і критику» (вчити правильно реагувати на критику).

http://autta.org.ua/ua/materials/material/ Korisn--p-dkazki-2--Pro-pohvalu-takritiku/

Запитання для обговорення:

• Яка критика шкідлива? (Несправедлива, критика через заздрощі, висловлена без поваги).

• Яка критика корисна? (Доброзичлива, справедлива, яка містить конкретні поради).

• До якої критики варто прислухатися? (Зауваження, які висловлюють кілька людей; дорослі, яким ти довіряєш; близькі друзі).

• Як слід реагувати на несправедливу критику? (Не звертати на неї уваги).

• А якщо несправедлива критика тебе все-таки зачепила? (Її можна змити — прийнявши душ або ванну, її можна «відклеїти» — уявити, що це наліпки, «зняти» і «викинути» їх).

• Як правильно висловлювати критику? (Спочатку похвалити людину, потім запропонувати дещо змінити і наостанок знову похвалити).

• Що вам найбільше сподобалося у цьому мультфільмі?

 

Можна пройти тест, використовуючи роздруковані тести, запропоновані нижче.

 

«Яка в тебе самооцінка?»

Цей психологічний тест для підлітків буде цікавий усім — як хлопчикам, так і дівчаткам. Отже, берися за ручку і папір, а я тим часом розповім правила.

У тесті — 32 судження. Оціни їх за наступною шкалою:

·                 дуже часто — 4 бали;

·                 часто — 3 бали;

·                 рідко — 1 бал;

·                 ніколи — 0 балів.

Почнемо?

1. Мені хочеться, щоб мої друзі мене підбадьорювали.
2. Я постійно відчуваю відповідальність за доручену мені роботу.
3. Я хвилююся за своє майбутнє.
4. Багато хто мене ненавидить.
5. Я володію меншою ініціативою, ніж інші.
6. Я хвилююся за свій психічний стан.
7. Я боюсь виглядати по-дурному.
8. Зовнішній вигляд інших набагато кращий, ніж мій.
9. Я боюсь виступати з промовою перед незнайомими людьми.
10. Я припускаюсь помилок.
11. Як шкода, що я не вмію як слід розмовляти з людьми!
12. Як шкода, що мені не вистачає впевненості у собі!
13. Мені б хотілось, щоб мої дії частіше схвалювали інші.
14. Я надто скромний (скромна).
15. Моє життя не приносить користі.
16. Багато хто неправильної думки про мене.
17. Мені ні з ким поділитися своїми думками.
18. Люди чекають від мене багато.
19. Люди не дуже цікавляться моїми досягненнями.
20. Я сором'язливий (сором'язлива).
21. Я відчуваю, що багато людей не розуміють мене.
22. Я не відчуваю себе в безпеці.
23. Я часто хвилююсь даремно.
24. Я ніяковію, коли входжу до кімнати, де вже сидять люди.
25. Я постійно почуваюся скутим (скутою).
26. Я думаю про те, що люди говорять про мене за моєю спиною.
27. Я впевнений (впевнена), що люди майже все сприймають набагато легше, ніж я.
28. Мені здається, що зі мною має трапитись якась неприємність.
29. Мене хвилює думка про те, як люди ставляться до мене.
30. Як шкода, що я не такий комунікабельний (така комунікабельна)!
31. У суперечках я висловлююсь лише тоді, коли впевнений (впевнена) у своїй правоті.
32. Я думаю про те, чого чекають від мене 
друзі.

 

Результат тесту

Порахуй суму балів та визнач рівень своєї самооцінки.

0-25: високий рівень самооцінки. Ти не засмучуєшся через зауваження інших і рідко сумніваєшся у своїх діях. Раджу Тобі трошки більше прислухатися до людей, які Тебе оточують, та намагатися краще їх розуміти.

26-45: середній рівень самооцінки. Ти рідко страждаєш від «комплексу неповноцінності» та час від часу намагаєшся підлаштуватися під думку інших. Продовжуй у тому ж дусі — Ти добре відчуваєш, чого вартий (варта)!

46-128: низький рівень самооцінки. Ти хворобливо сприймаєш критичні зауваження на свою адресу, намагаєшся завжди рахуватися з думками інших і часто страждаєш від «комплексу неповноцінності». Веселіше — насправді Ти крутіший (крутіша), ніж думаєш!

Діти, які мають занижену самооцінку, легко піддаються впливу однолітків; надто переймаються з приводу того, що про них подумають; поводяться зухвало, щоб замаскувати невпевненість; руйнують себе, набуваючи шкідливих звичок; заздрять і не вміють радіти успіхам друзів.

Впевнена людина вміє правильно оцінювати власні здібності та відповідати за результат як перед собою, так і перед іншими. Впевненість у власних силах — це набір вмінь та навичок, необхідних для успішної активної діяльності.

- Що таке самовпевненість?

Самовпевненість може негативно вплинути на здоров’я. Трапляється, що впевнена у власних силах людина видає бажане за дійсне, прагне успіху й не докладає для його досягнення жодних зусиль.

2. Робота за підручником (с. 118-121)

- Як ви розумієте слово самооцінка?

- З чого складається самооцінка?

Вправа «Мікрофон»

Прочитайте висновок у підручнику.

- Чи впливає самооцінка на поведінку? Наведіть приклади.

- Чому не слід робити висновків про відсутність певних здібностей після однієї або декількох невдалих спроб?

- Як учинити, якщо щось не виходить? Які поради ви запам’ятали?

Руханка

Гра «Ти — молодець!»

Учні працюють за завданнями підручника.

— Про які види поведінки ви прочитали?

— Яку поведінку вважають пасивною?

— Яку поведінку вважають агресивною?

— Яку поведінку вважають впевненою (гідною)?

— Яким людям притаманні агресивна і пасивна поведінка?

— Яку самооцінку мають люди, які поводяться гідно у будь-якій ситуації?

— Прочитайте висновок у підручнику.

— Які риси характеру пов’язані із самооцінкою?

— Чи погоджуєтесь ви з думкою, що упевненість і самовпевненість — це однакові поняття? Поясніть чому.

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота в парах

Сполучіть початок і кінцівку висловлювання.

А) Зі злими —

1. не чекай винагороди.

Б) Зробив добро —

2. назад не повернешся

В) Чемна дитина —

3. не хочуть дружити.

Г) Брехнею світ пройдеш —

4. гордість батьків.

2. Читання й обговорення вірша

НАЙКРАЩА РИСА

Промовив гордий Кипарис:

— Із людських рис для мене прямота — найкраща!

А Липа: — Лишенько! Це глупота.

Людина — хай велика чи мала — пропаща

без щедрості й сердечного тепла.

Озвався Дуб: — Послухайте мене:

твердий характер — ось що головне.

— А гнучкість розуму — то риса неможлива? —

докинула Ліщина пустотлива.

Троянда мовила: — Забули про красу,

а я в собі віки її несу!

Людина мудрі речі наслухала

і тужно так замріяно зітхала:

— Мені б тих рис найбільше осягти —

змогла б я гідно шлях увесь пройти!

Робота за підручником. с. 141 - 142.

Домашнє завдання. с. 136 - 142. Вивчити визначення самооцінка, занижена і завищена самооцінка , упевненість і самовпевненість.


05.04.21р.

Тема: Узагальнення по темі "Дорожні знаки"

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=U2BKjzjmSg8


29.03.21р.

Тема: Групи дорожніх знаків.

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=gbq05j2W1Ok

Вивчення нового матеріалу.

1. Вступне слово вчителя.

Навіщо ж нам вивчати Правила дорожнього руху?

- Яку роль відіграють дорожні знаки у житті людини?

(Вони охороня­ють і підтримують порядок на дорогах, забезпечують без­пеку дорожнього руху).

Коли на вулицях почали їздити трамваї, автомобілі, тролейбуси, автобуси, вулицям потрібно було дати мову. На цій дорожній мові з водіями та пішоходами «розмов­ляють» вулиці усіх країн світу. Тому їх називають міжнародними. І всі вони зрозумілі водіям і пішоходам будь-якого куточку нашої планети.

Коли людина вчиться читати, їй показують букви. З букв будують слова, зі слів — речення. У дорожньої мови також є букви — знаки. Але їх не потрібно складати у слова. Один знак, одна дорожня буква означає цілу фра­зу — дорожній сигнал. Ці сигнали бувають різними. Одні попереджають водія або пішохода про небезпеку, інші — забороняють рух. Є знаки, за допомогою яких можна дізнатися, де отримують якусь послугу.

Усі дорожні знаки поділяються на групи:

  • попереджувальні знаки;

  • знаки пріоритету;

  • заборонні знаки;

  • інформаційно-вказівні знаки;

  • знаки сервісу.

Робота з підручником. с. 129 - 134.

          Бліц-опитування.

    1. Місце, де на вахті стоїть міліціонер? 

    2. Дуже хочеться їсти. Який ми шукаємо знак. 

    3. Який знак вас напоїть? 

    4. Ніч... Зупинитися б на відпочинок. Але де? Хто ска­же? 

    5. Людина, яка їде у транспорті. 

    6. До якої групи належать знаки, схожі на червоне око світлофора? 

    7. Людина, яка іде по тротуару. 

    8. Пристрій для регулювання руху транспорту і пішо­ходів. 


15.03.21р.

Тема: Дорожньо - транспортні пригоди.

I. Вивчення нового матеріалу.

1. Словникова робота (з використанням Правил дорожнього руху).

Дорожньо-транспортна пригода (ДТП) - подія, що сталася під час руху транспортного засобу, унаслідок якої поранено або загинули люди чи завдано матеріальних збитків.

2. Розповідь учителя про ДТП.

- З кожним роком на дорогах зростає кількість транспортних засобів. Транспорт пересувається дуже швидко, і тому ситуація на дорогах змінюється блискавично. Ось чому під час переходу проїзної частини дороги треба весь час спостерігати за нею, транспортом, бути зосередженими, уважними й обережними, щоб самим не стати винуватцями ДТП.

Адже досить часто аварії виникають з вини пішоходів, які порушують Правила дорожнього руху: перебігають дорогу безпосередньо перед транспортом, що стоїть або наближається, раптово виходять або вибігають на проїзну частину, переходять її в недозволених місцях або там, де вона погано проглядається в обидва боки, переходять на червоний сигнал світлофора, зупиняються на середині дороги, щоб перейти на інший бік, відволікаються, розмовляють і поводяться легковажно. Пішоходи часто потрапляють під колеса машин через те, що не можуть передбачити небезпеку.

Більшість нещасних випадків трапляється з пішоходами саме тоді, коли вони біжать, поспішають, хвилюються і не бачать нічого навколо себе. Так, наприклад, пішохід побачив, що зупинився потрібний йому автобус на протилежному боці дороги. Він, намагаючись встигнути, стрімголов мчить до нього, не звертаючи уваги на автомобілі, що рухаються, тим самим заважає руху транспорту і створює небезпечну ситуацію, яка може спричинити ДТП.

Пішоходам слід дотримуватись Правил дорожнього руху - тоді ризик дорожньо-транспортних пригод значно зменшиться.

.5.Робота за підручником на с. 127, 128.

·       Опрацювання тексту Олексія Дорохова «Аварія» (завдання 1).

·       Відповіді на запитання 2-4.

·       Гра «Так чи ні?».

6.Робота з літературним твором.

·       Слухання й опрацювання вірша Лесі Вознюк «Дорожня пригода».

ДОРОЖНЯ ПРИГОДА

Дві хмаринки необачно

не вписались в поворот

і пошкодили серйозно

бампер, крила і капот.

Перевищували швидкість

безрозсудні водії,

і посвідчення водійське

не отримали в ДАІ.

Грізний грім - патруль дорожній –

на пригоду поспішив,

штраф порушницям серйозний

гучно він оголосив:

- За таку страшну провину,

що призводить до біди,

слід негайно у долину

злити десять тонн води.

- Про що цей вірш?

- Чому сталася «дорожня пригода»?

- Що було пошкоджено?

- Хто прибув на місце пригоди?

- Який висновок можна зробити?


7. Обговорення ситуацій.

1) Ігор побачив однокласника Сергійка на протилежному боці дороги і покликав його. Сергійко, не роздумуючи, побіг до нього через дорогу.

- Хто і яких помилок припустився? А як би вчинили ви на місці Сергійка?

2) Діти, рухаючись тротуаром, кидали м’яча один одному. Один з них не зловив м’яча, і він викотився на дорогу. Хлопець швидко кинувся за м’ячем.

- Хто і яких помилок припустився? Як би вчинили ви?

3) Мати із сином зустріла дорогою свою знайому з дитиною, і жінки почали розмовляти, не звертаючи уваги на своїх дітей. Раптово на проїзну частину вибігло цуценя, діти кинулися за ним.

- Хто і яких помилок припустився? А як би вчинили ви на місці дітей?

4) Учень вийшов з дому і рухається тротуаром. Не оглянувши проїзну частину, починає переходити її навскіс.

- Що він зробив неправильно? Як йому слід було вчинити?

5) Вийшовши зі школи, учні дійшли до переходу і почали переходити дорогу, продовжуючи розмову і не звертаючи уваги на сигнал світлофора.

- Яких помилок вони припустилися? А як би вчинили ви?

6) Діти бавляться поблизу дороги і, захоплені грою, вибігають на проїзну частину.

- Яких помилок вони припустилися?

 Підсумок уроку.

- Що таке дорожньо-транспортна пригода?

- З яких причин виникають ДТП?                     

- Як слід поводитися під час переходу дороги, щоб не спричинити ДТП?

- Чи були ви свідками ДТП? Якщо «так», розкажіть про це.






09.11.20р. 

Тема: Традиції збереження здоровя в родині.

- Сьогодні на уроці ми поговоримо про традиції збереження здоров’я в родині.

 Актуалізація опорних знань.

Бесіда.

- Що таке сім’я?

- Що для вас означає сім’я?

- Як ви піклуєтеся про здоров’я вашої родини?

- Які традиції є у вашій родині?

- Чи існують у вас сімейні традиції збереження здоров’я?

 Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь учителя з проведенням словникової роботи.

- В Україні говорять: «З родини йде життя людини». Саме в сім’ї дитина робить свої перші кроки, навчається любові й доброти, учиться шанувати свою родину, свій рід, продовжує сімейні традиції.

Слово «традиція» походить з латинської мови й означає «передача».

Традиція - це звичаї, досвід, правила поведінки тощо, які передаються з покоління в покоління.

У багатьох родинах існують різні традиції, зокрема традиції, що сприяють збереженню і зміцненню здоров’я. Це - загартовування, участь у рухливих і спортивних іграх, туристичні походи тощо. У родинах, у яких ведуть здоровий спосіб життя, не мають шкідливих звичок, народжуються здорові діти, адже здоров’я дитини залежить і від спадковості, ви про це вже знаєте. Тому продовжуйте традиції зміцнення і збереження здоров’я, що були закладені у ваших родинах, та започатковуйте свої.

2. Робота за підручником на с. 58, 59.

Опрацювання тексту і бесіда за малюнками.

3. Фізкультхвилинка. (За вибором учителя).

 Закріплення матеріалу.

1. Робота за підручником на с. 59.

Відповіді на запитання і виконання завдань 1-3.

2. Робота в зошиті на с. 22, 23.

·       Розгадування ребуса і запис відповіді (завдання 1).

· Самостійне виконання завдань 2-4 з подальшим обговоренням.

3. Пояснення вислову.

Здоров’я дитини - багатство родини.

4. Самостійна робота.

- Як ви піклуєтеся про здоров’я своїх рідних і близьких? Виберіть відповіді та додайте свої. Запишіть їх на аркушах паперу.

1) Намагаюсь нікого не засмучувати.

2) Роблю все для того, щоб у членів родини був гарний настрій.

3) Допомагаю по господарству.

4) Пропоную спільні рухливі ігри.

5) Залучаю до спільних оздоровчих занять.

6) Запрошую усіх членів сім’ї зранку на зарядку.

7) Запрошую усіх рідних на прогулянку перед сном.

8) Пропоную відмовитись від шкідливих звичок.

5. Вправа «Мікрофон».

·       Завдання 1. Продовжити речення.

- У нашій родині є традиція... (Займатися спортом разом, зранку бігати і робити зарядку, подорожувати, ходити в турпоходи, обливатися водою на подвір'ї, купатися цілий рік у будь-яку погоду, не вживати спиртних напоїв, не курити тощо).

·       Завдання 2. Скласти словосполучення зі словом «сім’я».

Наприклад: сім’я велика, невелика, дружна, гарна, весела, красива, рідна, міцна, загартована, спортивна, щаслива, працьовита, ледача, багатодітна, малозабезпечена тощо.

6. Робота над текстом.

·      Читання й обговорення тексту Олени Різник «Найкраща в світі сім’я».

- Що дівчинка розповіла про свою сім’ю?

- Яка в неї сім’я?

- Скільки братиків і сестричок у неї?

- Як сім’я дівчинки проводить вільний час?

- Як у вашій родині проводять вільний час?

 Підсумок уроку.

- Що таке традиція?

- Які традиції збереження здоров’я є у вашій родині?

Завдання:

1) Виконайте завдання 4 на с. 59 підручника.

2) Практична робота на с. 59 підручни.

На допомогу вчителю

АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ

1) Чи обговорюєте Ви з дитиною питання здоров’я та його значення для людини?

2) Якому виду родинного дозвілля Ви надаєте перевагу?

3) Чи подаєте Ви дитині приклад здорового способу життя?

4) Придбання для дитини спортивного інвентарю (велосипеда, самоката, роликів, ковзанів, лиж, санчат, скейта, скакалки, м’яча тощо) Ви вважаєте необхідністю чи задоволенням дитячої забаганки?

5) Чи є у Вашій родині традиції щодо збереження здоров’я? Якщо «так», то які саме?


02.11. 20. 

Тема: Гігієна оселі. Повітря, його значення для здоров'я. Складання рекомендацій "Як підтримувати чисте повітря у класі".

Переглянути урок.

https://naurok.com.ua/urok-gigiena-oseli-povitrya-yogo-znachennya-dlya-zdorov-ya-mikroklimat-primischennya-praktichna-robota-skladannya-rekomendaciy-pidtrimannya-chistoti-v-oseli-43919.html

Немає коментарів:

Дописати коментар