Сторінки

Сторінки

Дистанційне навчання ( українська мова )

23.04.21р.

Тема: Як утворюються різні форми прислівників.

Практичне ознайомлення із формами ступенів порівняння прислівників (без вживання термінів).

І Організаційний момент

1.                   Усміхніться всім навколо:

  Небу, сонцю, квітам, людям.

  І тоді обов’язково

  День тобі веселим буде.

 

- Усміхніться один одному і почнемо працювати.

2.     Робота над гаслом до уроку.

- Працювати на уроці ми будемо під гаслом… Щоб гасло прочитати, треба скласти його з розсипаних слів.

 (слова прикріплені на магнітній дошці)

 справу, можна, Дружно, велику, зробити, !

       Дружно можна велику справу зробити!

 

ІІ. Каліграфічна хвилинка

- Традиційно урок ми починаємо з каліграфічної хвилинки.

Сьогодні нам допоможе в її проведенні загадка. Уважно слухайте:

 

Квітнуть вишні, абрикоси,

Зеленіють верби коси...

...і зайчик сонячний сміється,

Бо теплий дощик з неба ллється.

***

Вже пташки вернулись в наш край,

Про весну співає і поле, і гай,

Ніжаться на полі трави й квіти,

Вже настав ласкавий місяць. (Квітень)

 

Кк  ка км кв ок  ек кві квітень

Дібрати й записати спільнокореневі слова до слова «квітень».

У квітні ранковий туман віщує ясну погоду.

Поставити запитання до слів, назвати частини мови.

 

КВІТУЧА ВЕСНА

У квітні квітує квітуча Весна,

Квіти виповнюють весну

До дна.

У квітні   квітують нарциси,

Тюльпани,

У квітні цвітуть всякі квіти

Весняні.

У квітні квітують і Місяць,

І зорі,

Квітень вкрив цвітом поля

Неозорі,

Квітень всю землю

Зачарував...

Мені дуже хочеться, щоб на нашому уроці теж розцвіла незвичайна квітка – мовознавча. Але доля квіточки залежить від успіху кожного з вас. Треба, щоб всі працювали старанно. Ви готові?

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку.

1.    Розгадування ребуса.

                                                                                    Описание: https://naurok.com.ua/uploads/files/39619/42134/43742_html/images/var-www-user-data-www-naurok-com-ua-web-uploads-files-39619-.001.png

Описание: https://naurok.com.ua/uploads/files/39619/42134/43742_html/images/var-www-user-data-www-naurok-com-ua-web-uploads-files-39619-.002.pngОписание: https://naurok.com.ua/uploads/files/39619/42134/43742_html/images/var-www-user-data-www-naurok-com-ua-web-uploads-files-39619-.003.png        Описание: https://naurok.com.ua/uploads/files/39619/42134/43742_html/images/var-www-user-data-www-naurok-com-ua-web-uploads-files-39619-.004.png          (Навесні)

 

·        На яке запитання відповідає слово-відгадка?

·        До якої частини мови належить воно?

2.    Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми продовжимо вивчення теми «Прислівник».  Але звернемо особливу увагу на те, що прислівники виражають різну міру ознаки.

1. Диктант «Сито» (вибірковий диктант) 

 Записати прислівники.

Веселий, весело, добрий, ніжно, восени, осінній, добре, весняний, навесні, вечірній, ранішній, вранці, ввечері.

2.Завдання: випиши з тексту прислівники.

Зайнявся ранок. З-за обрію поволі викотилося сонце. Туман почав швидко танути. На траві і квітах заблищали прозорі краплини роси. Голосно защебетали пташки, збуджено зашумів ліс. Сколихнулось раптом усе, ожило.

 

 

Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

1. Робота з реченням.

Автобус їде швидко, поїзд – ще швидше, але найшвидше летить літак.

Прочитайте речення. Визначте  прислівники. Поставте до них питання.

Чи однакові ці прислівники  за значенням?

Який з прислівників показує, що в дії більше певної ознаки, ніж в іншій? (Швидше)

Який з прислівників показує, що в дії найбільше ознаки, ніж в іншій? (Найшвидше)

Випишіть ці прислівники, розберіть їх  за будовою.

Швидко-швидше-найшвидше.

За допомогою чого  утворилися різні форми прислівника «швидко»?  (За допомогою суфікса –ше, префікса най-)

2. Пояснення вчителя

Різні форми прислівників можна утворювати за допомогою суфіксів, префіксів та спеціальних слів.

Префікси

НАЙ-, ЯК-, ЩО-

 

Суфікси

-ШЕ, -ІШЕ

Слова

ЗНАЧНО, ЩЕ, НАБАГАТО,ТРОХИ, КУДИ

Глибоко – найглибше, якнайглибше, щонайглибше

Глибоко-глибше

Активно - активніше

Глибоко-значно глибше,

ще глибше, трохи глибше, набагато глибше

 

- Для чого у нашому мовленні потрібні різні форми прислівників? (Для підсилення виразності мовлення)

3. Вправа на утворення ступенів порівняння прислівників.

3.1. За малюнками.

- Які прислівники спадають вам на думку, коли ви дивитесь на ці зображення?

Описание: https://naurok.com.ua/uploads/files/39619/42134/43742_html/images/var-www-user-data-www-naurok-com-ua-web-uploads-files-39619-.005.png              Описание: https://naurok.com.ua/uploads/files/39619/42134/43742_html/images/var-www-user-data-www-naurok-com-ua-web-uploads-files-39619-.006.png

Яскраво-яскравіше, найяскравіше; тепло-тепліше, високо- найвище, значно вище…

 

Описание: https://naurok.com.ua/uploads/files/39619/42134/43742_html/images/var-www-user-data-www-naurok-com-ua-web-uploads-files-39619-.007.png     Описание: https://naurok.com.ua/uploads/files/39619/42134/43742_html/images/var-www-user-data-www-naurok-com-ua-web-uploads-files-39619-.008.png Рясно-рясніше, яскраво - яскравіше

 

3.2. За прослуханою мелодією + хвилинка релаксації

- Які прислівники спадають на думку, коли ви слухали цю мелодію?

Спокійно-спокійніше…

Повільно-повільніше…

4. Диференційна робота над реченнями.

Закінчити речення прислівниками у іншій формі порівняння.

Грати в теніс корисно, а плавати...

Я почувався впевнено, а мій друг....

У квартирі просторо, а на вулиці... .

Скласти та записати речення з різними формами одного й того самого прислівника (Смачно, голосно).

Пояснення домашнього завдання

 Дібрати і записати кілька народних прикмет, у яких уживаються прислівники з різним ступенем вияву ознаки дії. Наприклад: тепло-тепліше, холодно-холодніше)

 

 



21.04.21р.

Тема: Контрольна робота: списування.

Текст списування розміщений в збірнику контрольних робіт "Сходинки до успіху". с.44


20.04.21р.

Тема: Роль прислівників у мовленні.

1. Добери антоніми.

Вчора - ....           низько - ...

взимку - ...           спереду - ...

зранку - ...            швидко - ...

2. Спишіть прислів'я, доберіть прислівники за змістом.

... знання добувати, зате ... носити.

Дим видно ..., а вогонь ... .

3.Робота з підручником. Вивчення правила. с. 169.

а) Виконання вправи332. Виписати прислівники і дієслово, з яким воно зв'язане.

б)Вправа 333.

Домашнє завдання. Вправа 335. Правило с. 169.

19.04. 21р.

Тема: Роль прислівників - антонімів у мовленні.

Переглянути відео і працювати за ним.

https://www.youtube.com/watch?v=YvZpRNypjRg

Вправа 329 (2,3,4) - письмово. 

Вправа 330. 

Домашнє завдання. Вправа 331.

16.04.21р.

Тема: Роль прислівників - синонімів у мовленні.

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=TYHoS-Nv4KU

Вправа 326 - письмово (2) - 3б.

Вправа 327 - 5б.

Замініть фразеологізми синонімічними прислівниками.

Лягти разом з курами — ...;

надворі, хоч в око стрельни — ...;

працює, як сонна муха — ...

Він прокидається ані світ, ані зоря.

Завдання виконує п’яте через десяте.

Як сніг на голову

2) Самостійна робота

— Спишіть прислів’я, доберіть прислівники за змістом.

... знання добувати, зате... носити.

Дим видно..., а вогонь...

(Вдень, тяжко, вночі, легко)

Підсумок уроку.

14.04.21р.

Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення. Редагування тексту.

 Робота у зошиті "У світі рідного слова". Зошит із розвитку зв'язного мовлення "4 клас.  с.42 -46. М. С. Вашуленко, С. Г. Дубовик. Видавничий дім "Освіта" 2018р.


12.04.21р.

Тема: Поняття про прислівник як частину мови (значення, питання, роль у реченні, зв'язок з дієсловами).

І .Актуалізація опорних знань учнів.

Вправа «Мікрофон».

— З чого складається наше мовлення? (З речень.)

— З чого складаються речення? (Зі слів.)

— На скільки частин мови поділено всі слова української мови? (На 10 частин мови.)

— Назвіть вивчені частини мови. Наведіть приклади. Доведіть правильність свого вибору.

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

1. Проблемна ситуація

— Що то за  слова? Прочитайте їх, поставте до них запитання. Щодня, щоденно, щогодини, восени, попереду, щотижня, всередині, посередині, влітку, улітку, взимку, узимку, спочатку.

— Чи схожі ці запитання до запитання іменника, прикметника чи дієслова?

— Спробуйте одне із цих слів змінити. (Не змінюється.)

Висновок. Слова, які не змінюються ні за відмінками, ні за особами, ні за числами, — це окрема незмінна частина мови.

— Якщо хочете знати назву цієї частини мови, розгадайте шараду.

2. Шарада.

— Назва цієї частини мови має той же корінь, що й іменник слово, префікс — в слова прийменник, а суфікс — що в словах іменник, прийменник, займенник.

 

Дуже то цікаве слово —

супроводить дієслово.

Це прислівник.

Так і зветься —

про кожну дію обізветься.

Достеменно все він знає

і оцінку власну має:

той працює гарно, добре,

швидко, вправно, своєчасно,

а той погано — і недобре,

і повільно, і невчасно.

Задаєш йому питання:

Де? Коли? Наскільки? Як?

Чому? Навіщо і для чого? —

відповість тобі він так:

пізно, вранці, тут, ніяк,

вгору, вниз і спросоння,

туди, сюди, попідвіконню...

На все відповідь він має,

про всі дії добре знає,

своїх думок не міняє.

— Сьогодні ми починаємо вивчати нову самостійну частину мови — прислівник.

ІІІ. Сприймання і усвідомлення учнями новою матеріалу.

1. Ознайомлення і правилом (с. 165).

2. Каліграфічна хвилинка.

Ш Ш Ш Ш ш ш ш ш

Шп шп шп ту ту ту шпак шпак

Плаче шпак уранці після зливи,

де шумлять на греблі явори,

що шпаківню вітер чорногривий

перекинув денцем догори.

Л. Костенко

— Назвіть прислівники. Знайдіть слова, з якими прислівники пов’язані в реченні. Поставте питання від цього слова до прислівника.

3. Вправа 323 ( усно).

а) Творча бесіда за завданнями і запитаннями вправи 323 з підведенням до єдиного висновку: прислівники не змінюються.

б) Проблемна ситуація.

— Яке закінчення прислівника мелодійно!

— Пригадайте правило про закінчення прислівників і відразу знайдете відповідь на попереднє запитання. (Прислівники не мають закінчень — це незмінна частина мови.)

в) Ознайомлення з додатковим теоретичним матеріалом (с. 165).

4. Робота самостійно (вправа 324). 

Фізкультхвилинка.

5. Гра-естафета «Доберіть прислівники».

Учасників гри ділять на три рівні групи. Кожна група одержує аркуш паперу з записаним на ньому дієсловом, до якого треба дібрати зв’язані з ним прислівники. Аркуш іде по колу, кожний учень дописує одне слово. Виграє група, яка протягом обумовленого часу добере найбільше прислівників. Зразки ігрового матеріалу:

говорити (як?) — зворушливо, коротко, щиро, натхненно, суворо, сердито, голосно, тоненько, переконливо, правильно, швидко, дзвінко, весело;

дивитися (як) — пильно, суворо, весело, гостро, зло, спідлоба, розгублено, захоплено, байдуже, проникливо, допитливо;

іти (як? куди? коли?) — швидко, повільно, пішки, навмання, навпростець, вниз, назустріч, навпомацки, вгору, вночі, вранці, вдень і т. д.

ІV. Домашнє завдання. Вправа 325. Правило с. 165.



09.04.21р.

Тема: Узагальнення вивченого про дієслово.

I. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ 

IІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 

1. Робота за підручником (с. 163–164) 

Вправи 319–320 

2. Робота в парах 

— Вставте в речення дієслово, що підходить за змістом: 

Через поле, через гай ... хлопчик Помагай. Аж ось прямо на них ... вовк, такий страшенний та здоровенний. За старою ведмедицею втомлено ... ведмежа. (Ходить, суне, пленталось) 

3. Усні вправи 

1) Прочитайте текст. Яку пору року зображено? Назвіть синоніми. 

Голі дерева вже давно готові до зими, сплять. Поринули в сон жуки й павуки, ховрашки й бабки, змії та жаби. Дрімають лини й карасі в озерних виїмках. 

То дощ, то сніг... 

2) - Прислів’я та приказки прочитати, пояснити, списати. Дієслова 3-ї особи однини підкреслити, виділити закінчення. 

1) Доки губки не притиснеш, вона води із себе не випустить. 2) У чужій кошарі овець не розведеш. 3) Як вогню не запалиш, дим очі не колотиме. 

6. Бліц-опитування 

- Дієслово це — ... (частина мови, що означає дію предмета і відповідає на питання що робити? що зробити?). 

- Яким членом речення найчастіше буває дієслово? (Присудком) 

- Що таке неозначена форма дієслова? Чому ця форма одержала таку назву? (Це початкова форма. Відповідає на питання що робити? що зробити?. Не вказує ні на час, ні на особу, ні на кількість виконавців дій.) 

- Які є часові форми дієслова? (Можуть мати форму теп. ч., мин. ч., майб. ч.) 

- На яку дію вказують дієслова минулого часу? теперішнього? майбутнього? 

- Як змінюються дієслова минулого часу? теперішнього? майбутнього? 

- Яким членом речення найчастіше є дієслово? 

- З якою частиною мови в реченні найчастіше пов’язане дієслово? (З іменником) 

ІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ 

— Яку частину мови називають дієсловом? 

— Яка форма дієслова є початковою? 

— Які часові форми дієслова вам відомі? 

— Яку дію називають дієслова минулого, теперішнього і майбутнього часів? Наведіть приклади. 

— Як змінюються дієслова теперішнього, майбутнього і минулого часів? Наведіть приклади. 

— Яким членом речення найчастіше є дієслово? 

ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

Вправа 321 (с. 164). Відповісти на запитання і виконати завдання для повторення (с. 164). 


07.04.21р.

Тема: Утворення (за зразком) різних форм дієслів на -ся і вживання їх у реченні.

Повідомлення теми уроку.

1.Робота з табличкою с.162. Вимовляй:       Пиши:

2. Прочитати, дотримуючись літературної вимови.

Змагається, вітається, зустрінеться, повертається, закінчився, засміявсь, оглянувсь, бореться, одягаєшся, смієшся, рухаєшся.

3. Вправа 317. Списати речення. уставити пропущені букви, дібравши перевірні слова. Підкреслити дієслова минулого часу. Визначити їхнє число, а в однині - рід.

4. Робота над прислів'ями.

Дібрати діслова на - ся.

З ким поведешся, того й ...

Скільки вовка не годуй, а він все в ліс ...

Хто рано підводиться, за тим і діло ...

Домашнє завдання. Вправа 318 (завдання 2).


06.04.21р...

Тема: Спостереження за значенням дієслів на -ся у тексті.

Робота за підручником.(с.160 - 161).

Вправа 315 (усно).

Вправа 316 (Письмово).

Поетична хвилинка.

- Прочитайте вірш, ставлячи дієслова, подані в дужках, у потрібній формі. Завчіть вірш і запишіть його з пам'яті.

        Щедрим добрим словом

        Пісня (починатися).

        З рушника святкового

        Коровай (всміхатися).

Домашнє завдання. с. 162. Вправа 318 (1завдання).

05.04.21р. 

Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення. Вибірковий переказ тексту.

Робота у зошиті "У світі рідного слова". Зошит із розвитку зв'язного мовлення "4 клас.  с.35 -38.М. С. Вашуленко, С. Г. Дубовик. Видавничий дім "Освіта" 2018р.

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=d_DBrz7kveU

Робота в зошиті. с.38 - 41.

Читання тексту "Захистімо нашу планету".

Читання тексту переказу. с. 39.

Словникова робота.

Складання плану переказу.

Усний переказ.

Написання переказу.


02.04.21р.

Тема: Контрольна робота: диктант №3.

Текст диктанту розміщений в збірнику контрольних робіт "Сходинки до успіху". Текст для диктанту - "Дуб"  с.46.

31.03.21р.

Тема: Дієслова минулого часу.

 I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 

1. Каліграфічна хвилинка 

Мі іл ль йон мільйон 

Зробіть звуко-буквений аналіз слова. Провідміняйте його. 

— Запишіть речення із ним. 

Мільйони людей знаходять у собі сили відмовитися від шкідливих звичок. 

— Скажіть, як ви ставитеся до подібних учинків. 

2. Робота над прислів’ями 

— Прочитайте, поясніть зміст. Випишіть дієслова, визначте їх особу, число. Виділіть закінчення, поясніть написання. 

1) Що маєш робить, то зроби сьогодні, а що маєш з’їсти, то з’їж завтра. 2) Будеш учиться — завжди пригодиться. 3) Хочеш їсти калачі, не сиди на печі. 4) Любиш кататися — люби і саночки возить. 

3. Повторення вивченого про дієслово 

Дієслово 

- Називає... 

- Відповідає... 

- Виражає дію... 

- Змінюється за... 

— Як змінюються дієслова майбутнього і теперішнього часу? 

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ 

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як змінюються дієслова минулого часу. 

IІІ. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 

1. Спостереження за мовним матеріалом 

Робота в групах 

1-ша група. Поставте дієслова у форму минулого часу. Змініть за числами. 

Писати — 

Малювати — 

Шити — 

Висновок. Дієслова минулого часу змінюються за числами. 

2-га група. Змініть за особами та числами дієслово писав. Виділіть закінчення. 

я писав

ти? 

він? 

ми? 

ви? 

вони? 

Висновок. Дієслова минулого часу не змінюються за особами (про це свідчить закінчення, яке не змінюється). Дієслова минулого часу змінюються за числами. 

3-тя група. Поставте дієслова у форму минулого часу, спробуйте змінити їх за родами. Виділіть закінчення. 

Писати — він..., вона..., воно..., 

шити — він..., вона..., воно... 

Висновок. Дієслова минулого часу змінюються за родами у 3-й особі однини. 

2. Складання опорної таблиці 

ДІЄСЛОВА МИНУЛОГО ЧАСУ: 

- змінюються: за числами; за родами (у 3-й особі однини); 

- не змінюються за особами. 

3. Робота за підручником (с. 158–160) 

Вправи 310, 312 (усно). 

- Вправа 313 

Словникова робота 

Держава — 1) Апарат політичної влади в суспільстві. 

2) Країна з таким апаратом політичної влади. 

— Доберіть синоніми до слова держава. (Країна, Батьківщина, Вітчизна, край) 

— Доберіть споріднені слова до слова держава, виділіть корінь, визначте, до якої частини мови належать дібрані слова. (Державний, державність, одержавлення, державець

3. Творчий диктант 

Учитель диктує приказки, вживаючи дієслова теперішнього часу, а учні їх записують у потрібній формі минулого часу. 

Сонце гріє, сонце сяє — вся природа воскресає. Березень у зими кожуха купує, а на третій день продає. 

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ 

— Які відкриття ви зробили для себе на уроці? 

— Як змінюються дієслова минулого часу за числами? (Можуть бути у формі однини та множини) 

— Як змінюються дієслова минулого часу в однині? (За родами) 

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

Вправа 314 (с. 160). 

29.03.21р.

Тема: Дієслова майбутнього часу.

I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 

1. Робота над прислів’ями 

— Доповніть прислів’я, використовуючи слова з довідки. Вкажіть, у якому часі вжито дієслова. 

- Заєць від куща, а жаба від зайця... 

- Не було б щастя, та нещастя... 

- З ким поведешся, того й... 

- Хто працює, той працю... 

Слова для довідок: помогло, шанує, тікає, наберешся. 

2. Каліграфічна хвилинка 

По ба ач еч ен ня 

до побачення 

— Доберіть і запишіть синоніми до поданих слів. (До зустрічі, прощавай, бувай, всього найкращого, бувайте здорові, щасливо залишатися) 

3. Словникова робота 

Вибірковий диктант 

— Випишіть словникові слова. 

ВВІЧЛИВІ СЛОВА 

Щоденно ми у своєму мовленні вживаємо ввічливі слова. Вимовляємо виразно, вимовляємо вранці і ввечері — спасибі, до побачення, будь ласка. 

4. Вікторина «Дієслово» 

— Що називається дієсловом? 

— Яким членом речення найчастіше є дієслово?

— З якою частиною мови найчастіше пов’язане дієслово?

— Як називається початкова форма дієслова?

— Чому вона отримала таку назву?

— На які питання відповідає неозначена форма дієслова?

— Як пишеться частка не з дієсловами?

5. Добирання антонімів 

Плакати — 

сваритися 

лінитися — 

ненавидіти — 

програвати — 

ворогувати — 

голодувати — 

загубити — 

захворіти — 

— Запишіть утворені дієслова у певному часі. 

Перші три — у теперішньому …

Наступні три — у майбутньому ….

Останні три — у минулому …

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ 

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як змінюються дієслова майбутнього часу. 

IІІ. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 

1. Робота за підручником (с. 150–152) 

Вправи 295–297 

— Яку дію називають дієслова майбутнього часу? На які питання вони відповідають? (Дієслова майбутнього часу, які відповідають на питання що зробить? що зроблю? що зробиш? що зробимо?. Вони виражають дію, яка завершиться в майбутньому: (що зроблю?) перескочу, допливу, заспіваю.) 

2. Фізкультхвилинка 

ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ 

1. Розподільний диктант 

Робота в групах 

— Запишіть дієслова майбутнього часу по групах: перша — дієслова 1-ї особи; друга — дієслова 2-ї особи; третя — дієслова 3-ї особи. 

Носитиму , носитимуть , носитимеш , готуватиме , готуватиму , готуватимеш , одягатимемо , одягатимеш , одягатиме . 

2. Самостійна робота 

1) Спиши рядок, у якому записані дієслова майбутнього часу. Визнач особу і число дієслів. 

а) Читав, випали, сміялося; 

б) збудує, намалює, буду носити; 

в) танцює, грає, ловить. 

2) Утвори від дієслів теперішнього часу дієслова майбутнього часу. 

Читаю — 

Пишу — 

Мрію — 

Співаю — 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ 

— Що нового ви дізналися на уроці? 

— Як змінюються дієслова майбутнього часу? 

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

Вправа 298 (с. 152). Правило с. 151.

19.03.21р. 

Тема: Дієслова теперішнього часу.

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=IOI5fRmqD7o

Робота за підручником с. 147 -149.

Вправа 290.(Робота за таблицею). Ознайомлення з правилом. (с.147).

Вправа 291.(1 і 2 завдання). Слова мріяти і в'язати - І варіант;

водити і кроїти - ІІ варіант.

Вправа 292 (1 і 2 завдання).

Домашнє завдання. Вправа 293, правило с 147.

17.03. 21р.

Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення. Науковий опис річки Дніпро.

Робота у зошиті "У світі рідного слова". Зошит із розвитку зв'язного мовлення "4 клас.  с.35 -38.М. С. Вашуленко, С. Г. Дубовик. Видавничий дім "Освіта" 2018р.

І. Актуалізація опорних знань.

- Пригадайте види текстів.

ІІ. Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=UgKsW_kDE6Y

ІІІ. Робота в зошиті. С.35 - 38.


16. 03.21р.

Тема: Змінювання дієслів за часами.

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=IxDai3Jr3HQ

      І. Робота над темою уроку.

1. Складання речень за малюнками (за вправою 282).

— Розгляньте малюнки. Дайте відповідь на питання до малюнків.

— Запишіть дієслова, які ви вжили для складання речень. (Написав, вкладає (кладе), кине.)

— Коли відбувається дія у кожному з трьох випадків?

У першому — дія відбулась раніше (написав).

У другому дія відбувається тепер (кладе).

У третьому — дія ще відбудеться (кине).

2. Робота з таблицею часів дієслова (с. 143).

   3. Ознайомлення з правилом про часи дієслова (с. 143, 144).

ІІ. Первинне закріплення.

Вправа 283. (1).

Вправа 284 .

   ІІІ. Домашнє завдання. Вправа 285. Правило с. 143 - 144.

15.03.21р.

Тема: Повторення теми " Змінювання дієслів за числами."   

 СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Спостереження за мовним матеріалом

– Змініть словосполучення таким чином, щоб вони означали множину.

Гай шумить – гаї шумлять; струмок тече; школяр читає; дівчинка працює; вчитель пояснює; бібліотекар розповідає; артист співає.

Висновок. Дієслова змінюються за числами. Вони вживаються в однині та множині. В однині дієслово вживається тоді, коли воно означає дію одного предмета: троянда (що зробила?) розквітла. У множині дієслово вживається тоді, коли воно означає дію двох і більше предметів: троянди (що зробили?) розквітли.

Робота з підручником.

Вправа 286. Правило с. 146.

Вправа 287.

Домашнє завдання. Правило с.146. Вправа 288.




   09. 11. 20.

Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання і записування зв'язаних між собою речень, які описують зміст малюнка.

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=TabZEeCxWWs

Робота в зошиті із розвитку зв'язного мовлення "У світі рідного слова" 4 клас. М. С. Вашуленко, С. Г. Дубовик. Видавничий дім "Освіта". 2018р.  С. 9 - 13.




   06. 11. 20.

   Тема: Чергування кінцевих приголосних основив іменниках різного роду в давальному і місцевому відмінках однини.


І. Актуалізація опорних знань.

1. Каліграфічна хвилинка.
гкх зцс
- Які звуки позначають дані букви? (Приголосні.)
2. Словникова робота. Розгадування кросворду.
Розгаданий кросворд допоможе вам визначити головне слово теми уроку.

1


ч









2


е









3


р









4





г









5


у









6

в









7

а









8

н









9






н









10






я









11.Питання М.в. 
2 2.Той, хто одержує листа, повідомлення.
33.Той, хто надсилає листа, повідомлення.
44. Група людей, які стоять на одній лінії з поверненими в один бік обличчями.
55. Питання Д. в.
66. Вставте пропущене слово. Що вранці не зробиш, те …не доженеш.
77. Допоміжне слово Д. в.
88. Допоміжне слово  М. в.
99. Службова частина мови, яка завжди вживається з іменником у М. в.
10.   Вставте пропущене слово. До меду тягли … за вухо, а від меду за хвіст.
         

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ТЕМА. Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках різного роду у   давальному і місцевому відмінках однини.
МЕТА: скласти таблиці чергування.
- Прочитайте запитання на яке можна дати відповідь, опрацювавши матеріал підручника.

Опрацювання матеріалу підручника.   1. Вправа 111.
- Прочитай текст. Добери до нього заголовок. (Заметіль. Завірюха.)
-  Випишемо виділені іменники в таблицю за зразком.  Позначимо у  них закінчення.    


                                                              Жіночий рід
  Н. в.                                 Д. в.                                        М. в.                                       Чергування
  завірюха                                                                  у завірюсі                                          х - с
  відлига                        відлизі                                                                                            г - з
  річка                                                                          по річці                                             к - ц
  крига                                                                         по кризі                                            г – з                              
                                                                                                                                           
-         Доповніть таблицю відмінковими формами, яких не вистачає.
-         Зробіть висновок про зміну приголосних в іменниках Д. і М. відмінках ж. р.
перед закінченням і.
-         Звірте свій висновок із правилом с.57.

2. Вправа 112.Поставте іменники чоловічого роду луг, бік, рух у Місцевому       
                                               відмінку однини. Запишіть іменники в таблицю за зразком. 
                                               Позначте закінчення.



-         Зробіть висновок про чергування приголосних перед закінченням –і в іменниках чоловічого роду в М. в. однини.
   


 3.  Вправа 113.    Поставте іменники с. р.  око, вухо в М. в. однини.    Запишіть іменники в таблицю за зразком, позначте закінчення.


-         Зробіть висновок про чергування приголосних перед закінченням –і в іменниках
с. р. Звірте свій висновок з правилом.
4. Вправа 114. 1.  Заучування вірша.
                         2. – В яких словах відбулося чергування? В якому відмінку? Доведіть.
                         3. - З одним словом на вибір складіть і запишіть речення.
                                                                                                                                                             3
 ІІІТворче завдання. Поетична сторінка.


Доповніть вірш словами з довідки.
Ми даруємо ніжну усмішку
…                      у школі,
…                      на небі,
        …                      на галявині,
  …                            у лісі,
       Горобчику  у                …             .
Слова для довідки: зірка, пташка, квітка, стріха, вчителька.
ІV. Підсумок уроку.
- Над якою темою працювали?
- Дайте відповідь на запитання, поставлене на початку теми.



     04. 11. 20.

    Тема: Розрізнення відмінків іменників з однаковими закінченнями.

Перегляньте відео.

https://www.youtube.com/watch?v=vSXWKUL-Gao

Робота з підручником. с.54 -56.

Словникова робота. Значення слів "адресат" і "адресант".

Вправа 108. (усно).

Вправа 109 (письмово).

Домашнє завдання. Вправа 110.(1,2,3).

    03. 11. 20.

    Тема: Відмінювання іменників. Початкова форма іменників.

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=mAyo4e6UA50

Робота з підручником с. 51.

Вправа 100. (1, 2, 3) - письмово.

Вивчити назви відмінків. Вправа 101.

Впрва 102, 103 - усно.

Домашнє завдання. Вивчити правило (назви відмінків і запитання). Вправа 103 (3).

     

     02.11. 2020. 

     Тема: Повторення вивченого у 3 класі під час дистанційного навчання. Рід і число іменників. Відмінки іменників.

1. Перегляд таблиці "Рід і число іменників".



2. Робота з таблицею "Відмінки іменників". 



3.Переглянути відео

https://www.youtube.com/watch?v=ADd-OIlKfSQ

4.Домашнє завдання

Виконати вправу 99.

Немає коментарів:

Дописати коментар