Сторінки

Сторінки

Дистанційне навчання ( природознавство)

 20.04.21р.

Тема: Лісостеп: рослинний і тваринний світ, рослини і тварини, занесені до Червоної книги.

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=ummPgIZWfuE

- Що таке заповідник? З якою метою його створюють?

Природа зони лісостепу, як і зони мішаних лісів, зазнає значних змін під впливом господарської діяльності людини. Зменшення зайнятих лісами площ, розорювання степів, видобування корисних копалин, будівництво промислових підприємств та теплових електростанцій спричинило забруднення водойм і повітря, призвело до зменшення кількості видів рослин і тварин лісостепу. Тому природа зони лісостепу потребує дбайливого ставлення та охорони.

Знайдіть на карті природних зон України (мал. 160) заповідники, які є в природній зоні лісостепу, прочитайте їхні назви.

У зоні лісостепу з метою охорони і збереження в природному стані лісостепових ділянок з унікальним рослинним і тваринним світом, було створено 4 природні заповідники: Канівський, «Розточчя», «Медобори» та «Михайлівська цілина».

Першим заповідником, створеним у зоні лісостепу, був Канівський заповідник 

Канівський заповідник розташований на правому березі Дніпра в Черкаській області. На території заповідника є горби і яри, вкриті лісами, та острови на Дніпрі. Основними завданнями заповідника є охорона і збереження грабово-дубових лісів, степових ділянок та островів, які збереглися в природному стані.

У заповіднику «Медобори» розташована пам’ятка природи давнього минулого — горбисте пасмо Подільські Товтри. Це рештки коралового рифу, який утворився майже 20 мільйонів років тому на дні моря. На вершинах пасма багато мальовничих вапнякових скель, утворених рештками морських організмів 

У заповіднику «Михайлівська цілина» під охороною перебуває єдина в Україні цілинна ділянка степу в лісостеповій зоні. Тут ростуть не лише степові рослини — ковила, типчак, тирса, стоколос, а й дзвоники, ромашка, волошка та інші, не властиві степам рослини 

У заповідниках зони лісостепу чимало різноманітних рослин і тварин, серед яких є рідкісні, занесені до Червоної книги України.

 20.04.21р.

Тема: Лісостеп: рослинний і тваринний світ, рослини і тварини, занесені до Червоної книги.

Переглянути відео.

watch?v=mmDBChYhttps://www.youtube.com/pl5Q

Робота за підручником. С. 150 - 151.

Домашнє завдання. с. 150 - 151. в зошиті с. 55.


15.04.21р.

Тема: Лісостеп: розташування, погода, форми земної поверхні, водойми, корисні копалини, грунти.

Переглянути відео. 

https://www.youtube.com/watch?v=Nlhu99MFzCc

На південь від зони мішаних лісів України з’являється все більше безлісих ділянок — ділянок степу. Цю територію називають лісостеповою зоною. У ній ділянки лісу і степу чергуються. Лісостеп займає майже третину території України. Її центральну частину завширшки в середньому 110 км. Із заходу на схід лісостеп простягається майже на 1100 км.

Упродовж року в лісостеповій зоні випадає менше опадів, ніж на Поліссі. Зима там помірно холодна, а літо тепле.

Особливістю рівнинної лісостепової зони є чергування низовин та височин. У межах зони розташовані Волинська, Подільська й Придніпровська височини та Придніпровська низовина.

Територією лісостепу протікає багато річок —Дністер, Південний Буг, Дніпро, Сіверський Донець та їх притоки. Розташоване там і Кременчуцьке водосховище.

Зона лісостепу багата на паливні корисні копалини — кам’яне і буре вугілля, нафту й газ та нерудні — вапняки, піски і глину.

Під лісами в цій природній зоні сірі лісові ґрунти, а на степових ділянках — чорноземи.

Поміркуйте! Чому далі на південь зона мішаних лісів змінюється лісостепом?

Робота з підручником.с. 148 - 149.

Перевір свої знання

1. Де на території України розташована зона лісостепу?

2. Яка погода в цій зоні?

3. Які форми земної поверхні, корисні копалини й ґрунти характерні для зони лісостепу?

Домашнє завдання. с. 148 - 149. У зошиті с. 54.


13.04.21р.

Тема: Мішані ліси(Полісся): заповідні території та охорона природи, залежність діяльності людини від природних умов.

Розповідь учителя.

Великі зміни спричинили водомеліоративні роботи (осушення перезволожених земель), що були особливо масштабними в 19601970-тіАварія на Чорнобильській АЕС та інші наслідки діяльності людини негативно вплинули на стан довкілля й умови життя населення.

Для захисту екосистем мішаних лісів створено ПоліськийРівненськийЧеремський заповідники, Шацький та Деснянсько-Старогутський національні природні парки, заказники — «Нечимне»ДорогинськийДніпровсько-Деснянський та інші природоохоронні території.

Робота за підручником. с. 146 - 147.

Робота з атласами.

Домашнє завдання. с. 146 -147. Написати твір мініатюру "Моя мандрівка просторами Полісся"

08.04.21р.

Тема:  Мішані ліси (Полісся): рослинний і тваринний світ.

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=FdF5UeZxdDk

Розповідь учителя.

У лісах рослини ростуть ярусамиВерхній ярус утворюють дерева. Середній, який називають підліском, — кущі. Нижній — трав'янисті рослини і гриби.

У північній частині зони мішаних лісів переважає хвойне дерево сосна звичайна і листяне — дуб звичайний. Південніше, крім дуба, разом із сосною ростуть граб, береза, липа, осика, клен, вільха. Підлісок утворюють кущі ожини, шипшини, барбарису, ліщини, малини. На заболочених місцях поширені брусниця і чорниця.

Ранньою весною в лісі першими зацвітають підсніжники, проліски, ряст, анемона. Пізніше — конвалія, фіалки, купина, сон-трава. Влітку між деревами залишаються лише вологолюбиві, тіневитривалі рослини — папороті, мохи, копитняк. Інші трав'янисті рослини ростуть на галявинах і узліссях. Серед них: звіробій, деревій, валеріана, ромашка, іван-чай. У мішаних лісах багато грибів.

Восени з листяних дерев і кущів опадає листя. Більшість трав'янистих рослин відмирає. Опале листя і відмерлі рослини утворюють лісову підстилку, яка затримує вологу в ґрунті. Поступово перегниваючи, вона перетворюється на поживні речовини для рослин.

У зоні мішаних лісів різноманітний тваринний світ. Тут водяться травоїдні звірі: зубр, лось, олень благородний, козуля, заєць, миші. Хижі — вовк, лисиця, рись, тхір чорний, куниця лісова. Є також і всеїдні — дика свиня, борсук, білка, їжак.

Біля лісових водойм селяться бобри, видри, ондатри. У лісі й на узліссях живуть гадюки та ящірки. З водою пов'язане життя вужів, жаб, тритонів. Річки й озера багаті на рибу.

У лісовій підстилці, під корою дерев, на рослинах живе багато комах. Вони є кормом для птахів. Більшість птахів прилітає навесні з теплих країв. Це — солов'ї, зозулі, шпаки, мухоловки, іволги. На лісових озерах і болотах з'являються лелека білий, журавель сірий, кулики, лебеді. Постійними мешканцями зони мішаних лісів є рябчик, глухар, тетерук, сова сіра, дятел великий.

Щоб зберегти і примножити природу зони мішаних лісів, створено Поліський, Рівненський та інші заповідники.

Робота за підручником. с. 144 - 145.

Домашнє завдання. с.144 - 145. В зошиті с. 53. Намалювати улюблену тварину мішаних лісів.

06.04.21р.

Тема: Мішані ліси (Полісся): розташування, погода, форми земної поверхні, водойми, корисні копалини, грунти.

І. Актуалізація опорних знань

— Прочитайте розкидані склади.

РОД ПРИ НА НА ЗО МІ НІША СИЛІ

— Що таке природна зона?

— Які природні зони виділяють на території України?

а) Мішаних лісів, лісостепу, степу;

б) тайги, лісостепу, степу;

в) немає правильної відповіді.

— Як ви розумієте зміст поняття «мішані ліси»?

Бори — соснові ліси.

Березняки — березові ліси.

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про природну зону мішаних лісів.

IІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=OglTCtOkmkE

2.Робота за підручником (с. 142-143)

Вправа «Мікрофон»

Учні відповідають на запитання .

— Як називають зону мішаних лісів?

 Де вона розташована?

— Які погодні умови у цій зоні?

— Що ви дізналися про водойми і ґрунти цієї зони?

3. Робота в атласі.

Домашнє завдання. с.142 - 143. в зошиті с.52.

01.04. 21р.

Тема: Розташуванняприродних зон в Україні. Карта природних зон України.

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=D9Fino9Dhoc

Робота за підручником. с. 140 - 141.

Робота з картою. с.141.

Робота в зошиті. с. 51.

Домашнє завдання. с 140 - 141.



30.03.21р.

Тема: Грунти Укрпїни. Охорона грунтів.

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=pT2LFrnjbYs

Робота за підручником.

Прочитати статтю на с. 138 - 139.

Дати відповіді на запитання після прочитаного.

Робота в зошиті. с. 50.

Домашнє завдання. с. 138 - 139.




18.03.21р.

Тема: Використання й охорона природних багатств водойм.

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=0BfWvKYHMD8


Тест. Водойми України.

1. Назви водойми суші:

а) моря, річки, гори, озера, болота, підземні води;

б) канали, озера, болота, моря, джерела, річки;

в) ставок, водосховище, моря, річки, яри, підземні води.

2. Найбільша річка України:

а) Дніпро;

б) Дністер;

в) Південний Буг.

3. Початок річки називається...

а) притока;

б) витік;

в) русло.

4. Річки , які впадають у дану, це...

а) притоки;

б) витік;

в) русло.

5. Заглиблення, по якому тече річка, це...

а) гирло;

б) притока;

в) русло.

6. Місце, де річка впадає у іншу водойму, це...

а) гирло;

б) притока;

в) витік.

7. Озеро — це...

а) частина океану, яка врізається в сушу;

б) водойма, яка виникає у природних заглибинах на поверхні землі;

в) ділянка надмірно зволоженої земної поверхні.

8. Море — це...

а) ділянка надмірно зволоженої земної поверхні;

б) водойма, яка виникає у природних заглибинах на поверхні землі;

в) частина океану, яка врізається в сушу.

9. Болото — це...

а) водойма, яка виникає у природних заглибинах на поверхні землі;

б) частина океану, яка врізається в сушу;

в) ділянка надмірно зволоженої земної поверхні.

10. Написати назви річок України.

11. Написати назви озер України.

12. Написати назви морів України.

Робота з підручником. с.135 -136.

Робота в зошиті. с.49.

Домашнє завдання. с.135 -136. Зробити дослідження с.136.

16.03.21р. 

Тема: Чорне й Азовське моря.

І. Робота над темою уроку.

Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=N0t7t8IlzLE

Робота з підручником. с.133 - 134.

Вправа «Мікрофон»

Доведіть, що наша Батьківщина — Україна — дійсно морська держава.

— Чому важливо знати про наші моря якомога більше?

— Що ви дізналися про Чорне море?

— Береги яких країн вони омивають?

— Як Азовське море сполучається з Чорним морем?

— У чому полягає особливість Азовського моря?

— Що ви про нього дізналися?

— Які види риб мають промислове значення?

— Які непромислові риби мешкають у Чорному морі?

— Які види дельфінів живуть у Чорному морі?

   Робота в зошиті. с. 48.

      Цікаво знати!

— Усе, що довго пролежить на дні Чорного моря, через деякий час чорніє. Це відбувається тому, що у придонній товщі води міститься сірководень — газ із неприємним запахом. Він і забарвлює всі предмети у чорний колір.

Чорне море у північно-західній частині синьо-бузкове, у центральній і східній — зеленувато-синє. Там, де впадають річки, вода майже жовта.


 Гра «Так чи ні?»

✵ Вода — найбільш поширена речовина на землі. 

✵ Вода є всюди: в морях, океанах, ґрунті, річках, повітрі. 

✵ Вода може перебувати лише в двох станах.

✵ Життя на Землі можливе без води. 

✵ Вода входить до складу живих організмів. 

✵ Водойми бувають природними і штучними. 

✵ Водосховище, ставок — це природні водойми. 

✵ Річка Дніпро бере свій початок в Україні. 

✵ Дунай — «інтернаціональна» річка. 

✵ Найбільшим прісним озером України є озеро Ялпуг. 

✵ Азовське море глибше за Чорне. 

✵ Водойми не потребують охорони. 

ІІ. Домашнє завдання. с.133 -134.

          


         05. 11. 20.

         Тема: Екскурсія "Визначення сторін горизонту за місцевими ознаками".

Хвилинка милування природою.

https://www.youtube.com/watch?v=b8OK_lk62f4

   Перегляньте відео.

   https://www.youtube.com/watch?v=VPDSB5cidbg

Практична робота. Спробуйте скористатися декількома способами визначення сторін горизонту у своєму саду. 

Домашнє завдання. Намалювати малюнки про осінню природу.

         03.11.20.

        Тема: Контрольна робота№3.

       Виконувати у збірнику "Сходинки до успіху". 4 клас.      Видавничий дім "Освіта" 2018. Контрольна робота №3. І варіант с. 77 -79. ІІ варіант с. 79 -81.

Немає коментарів:

Дописати коментар