22.04. 21р.
Тема: Подорож до Польщі.
Переглянути відео.
https://www.youtube.com/watch?v=5PbyRj798b4
ВИВЧЕННЯ НОВОГО
МАТЕРІАЛУ
1. Повідомлення
вчителя
— Столиця
Республіки Польщі місто Варшава, що є також і найбільш населеним
містом Польщі
(понад 2,5 млн чоловік). Варшаву можна назвати містом «най-най...». Тут
знаходяться
найдорожчий готель, найвища будівля, найменший будинок, найвужчий
будинок, найстаріша
кондитерська, найвищий басейн.
Цікаво, що
національним символом Польщі є білий орел. Згідно із легендою,
древній предок
поляків Лех заснував першу столицю Польщі, побачивши гніздо орла, і
саме на тому місці
заснував місто. Лех був уражений красивим білим орлом, який летів на
тлі червоних
променів сонця.
У Польщі немає
бездомних тварин. У державі майже немає проблем з екологією.
У містах, на
берегах Вісли багато чайок, у парках — безліч білок. У житловому
районі Варшави
ввечері можна побачити їжаків.
У польській столиці
— Варшаві — одна вулиця названа на честь Вінні-Пуха.
Цікавим фактом про
Польщу є те, що святковий стіл у цій країні завжди починають із
супу. На Різдво
першою стравою обов’язково має бути грибний суп чи червоний борщ. До
речі, останній
часто не їдять, а п’ють. На борщ можна натрапити і в кавових автоматах.
Попри все це, у
звичайні дні на обід суп їсть не кожен.
2. Робота за
підручником (с. 113–114)
Вправа «Мікрофон»
Учні виконують
завдання рубрики «Повтори те, що знаєш».
Робота в парах
Учні виконують
завдання рубрики«Поділися своїми думками».
Читають текст
рубрики «Я хочу дізнатися».
Опрацьовують
матеріали рубрики «Ознайомся з думкою інших людей» та виконують
завдання на с.
113–114.
— Що із прочитаного
було вам знайоме?
— Що нового ви
дізналися?
— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 114. (Я прагну...)
— Якими словами ви
збагатили на уроці свій словник?
3. Фізкультхвилинка
УЗАГАЛЬНЕННЯ Й
СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Вправа
«Мікрофон»
- Якби я був(ла)
найкращим екскурсоводом у Польщі, то...
2. Гра «П’ять
речень»
Учні в п’яти
реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ.
РЕФЛЕКСІЯ
— Чого ви навчилися
сьогодні на уроці?
— Що нового ви
дізналися?
— Що вас здивувало?
VІІ. ДОМАШНЄ
ЗАВДАННЯ
Підручник с.113 -114.
15.04.21р.
Тема: Ми - мандрівники.
Переглянути відео.
https://www.youtube.com/watch?v=Iemm_aQE2C8
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Бліцопитування
✵ Яка держава знаходиться на Півночі України? (Білорусь)
✵ Що знаходиться у правій східній частині карти України? (Держава — Росія)
✵ Де розташовані Чорне та Азовські моря на карті? (На півдні)
✵ На Заході Україна межує з... (Румунією, Молдовою, Угорщиною, Словаччиною, Польщею)
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми здійснимо віртуальну подорож.
ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Бесіда
— Діти, ми багато працювали з картами, а як ви вважаєте, чи завжди вони існували? (Ні)
— А яким чином люди дізнавалися про нові землі? (Подорожували)
— А навіщо люди подорожували? (Торгівля, пошуки нових, багатих земель)
— Кому з вас довелося подорожувати? Що сподобалося?
— Чи потрібно подорожувати сьогодні? (Так)
— А навіщо, адже всі землі вже відкриті, люди дуже багато що можуть просто побачити на телеекрані? (Ні, вчені й сьогодні подорожують та роблять нові відкриття.)
— Коли вам довелося подорожувати? (Розповіді дітей про подорожі.)
2. Робота за підручником (с. 111-112)
Вправа «Мікрофон»
Учні виконують завдання рубрики «Поділися своїми думками».
Робота в парах
Учні роздивляються малюнок та виконують завдання на с. 111.
Читають текст рубрики «Ознайомся з думкою інших людей» та виконують завдання на с. 111-112.
— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?
3. Фізкультхвилинка
УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Вправа «Мікрофон»
✵ Якби я був(ла) найкращим мандрівником у світі, то...
2. Гра «П'ять речень»
Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Чого ви сьогодні на уроці навчилися?
— Що нового ви дізналися?
— Що вас здивувало?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник (с. 111-112).
08.04.21р.
Тема: Найближчі сусіди України. Запрошення до подорожі.
Переглянути відео.
https://www.youtube.com/watch?v=CJh7r3s4O3A
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Тестування
— Позначте правильні відповіді.
1. Національний символ України — це:
а) Хрещатик;
б) Дніпро-Славутич;
в) Чорне море.
2. Народний символ України — це:
а) калина;
б) чорнобривці;
в) ромашка.
3. Усесвітньо відомі національні
пам’ятки-споруди:
а) Софіївський собор;
б) Києво-Печерська Лавра;
в) Ейфелева вежа.
4. Історичні символи України:
а) Кирило Кожум’яка;
б) Ярослав Мудрий;
в) Богдан Хмельницький.
5. Народні символи нашого краю:
а) гімн;
б) вишиванка;
в) прапор.
6. Державними символами України є:
а) Герб:
б) Гімн;
в) Прапор;
г) зброя.
7. Державний Прапор України:
а) синьо-жовтий;
б) жовто-синій;
в) блакитний.
8. Державним Гімном України є пісня:
а) «Ой у лузі червона калина...»;
б) «Ще не вмерла України...»;
в) «Разом нас багато, нас не подолати».
9. Найвизначнішим символом України
з-посеред природних об’єктів є:
а) ріка Дніпро;
б) гора Говерла;
в) острів Хортиця.
— Скільки країн у світі?
— Усього на карті світу 185 країн. Наш
урок присвячений одній із них. Звісно, це наша рідна Україна!
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше
про Україну як одну із країн на карті світу, суверенну державу, про
країни-сусіди нашої країни.
ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Розповідь учителя з
елементами бесіди
Різні в світі є країни, різні люди є на
світі.
Різні гори, полонини, різні трави, різні
квіти...
Є з усіх одна країна найрідніша нам усім.
То — прекрасна Україна, нашого народу дім.
— Погляньте, діти, на карту України.
Ось зазначені межі української землі, де з
давніх-давен жив і зараз живе наш український народ. Величезні простори займає
наша земля. Якби ми задумали пройти пішки із заходу на схід, то для цього
знадобилося б близько 100 днів, бо простір цей протягнувся на 1300 км зі сходу
на захід, а з півночі на південь — на 900 км.
Нині площа України становить 603,7 тис.
км2. Розмірами території вона поступається лише Росії та Казахстану, а в
Західній Європі (показати на карті) перевищує площу країн — Франції, Іспанії.
Межує з Польщею, Угорщиною, Румунією, Словаччиною, Молдовою, Білоруссю, Росією.
Загальна довжина кордонів — близько 6400
км (тобто більше 1/6 від довжини кола земної кулі по екватору), у тому числі із
країнами далекого зарубіжжя — 1250 км. 1050 км кордонів України припадає на
моря.
На заході Україна межує з Польщею,
Румунією, Словаччиною. На південному заході — з Молдовою, а на півночі — з
Білоруссю. На південному та північному сході — з Росією.
Крайнім східним пунктом є селище міського
типу Мулеве Луганської області, а крайнім західним пунктом — м. Чоп
Закарпатської області. Крайня північна точка — с. Муравії Чернігівської
області, а південна — мис Сарич у Криму. На південному сході Українських Карпат
знаходиться умовний центр Європи.
Земна поверхня України є різноманітною. Є
тут і гори, і рівнини, і долини, і яри. Через землю України на південь несе
свої води величавий сивий Дніпро, що впадає в Чорне море. З півдня нашу
Вітчизну омиває ще одне море — Азовське. На заході піднімають у небо свої
вершини гори Карпати.
На півночі ростуть густі ліси — це
Полісся, а далі на південь природні пейзажі поступово змінюються, переходячи у
степ.
В Україні є безліч річок, озер,
водосховищ, ставків. Лише річок налічується 71 000! На кожний квадратний
кілометр території припадає 250 м річок. Найбільшими є Дніпро, Дністер,
Південний Буг, Сіверський Донець, Дунай.
Дніпро (довжина 2285 км) — третя після
Волги і Дунаю річка Європи. Вона бере початок у Росії і несе свої води до
Чорного моря через Росію, Білорусь, Україну. Наші предки називали цю річку
Данапріс, що означає «вічна вода». Друга назва Дніпра — Славутич, від слова
Слава. Серед 847 приток є такі великі річки, як Прип’ять і Березина, Сож і
Десна.
Понад 95 % території України — рівнина.
Височини займають четверту частину рівнин. Гори знаходяться тільки на крайньому
заході (Карпати) та півдні (Кримські).
Найбільшими містами України є Київ,
Харків, Дніпропетровськ, Донецьк, Одеса, Запоріжжя. Це — міста-мільйонери.
Також великими містами є Львів, Миколаїв тощо.
Нам пощастило жити на цій чудовій землі,
милуватися її красою, користуватися її дарами.
Чудові заповідні землі, природа сіл, малих
та великих міст нині потребують кмітливих і дбайливих господарів. Природа чекає
від нас чуйності, доброти й розуму.
Різні в світі є
країни,
Гарні є, і є багаті,
Та найкраще в Україні,
Бо найкраще — в рідній хаті.
— Як ви розумієте слова «Україна —
суверенна держава»?
— Суверенна означає незалежна. А
незалежний — це той, який не залежить від інших, ні від кого, самостійний,
вільний. А вільний — означає ніким не гноблений, не поневолений, самостійний.
Понад двадцяти років тому народ України здобув свою волю і незалежність, про
яку мріяв і за яку самовіддано боровся, та став самостійно управляти своєю
державою, своїм господарством. В історії українського народу були такі часи,
коли Україна була під владою інших держав і не могла самостійно і вільно
розвиватися, тобто була поневолена, залежна від інших, які нав’язували свою
волю, свою культуру, погляди на життя. А сьогодні ми — вільні і незалежні,
відроджуємо свою мову, історію, культуру, традиції і звичаї, притаманні українцям
з споконвіків. Ми живемо на своїй рідній землі, яка зветься Україна, а ми —
українці. (За Н. Красоткіною).
2. Робота за підручником
(с. 107-110)
Учні виконують завдання рубрики «Повтори
те, що знаєш».
Вправа «Мікрофон»
Учні виконують завдання рубрики «Поділися
своїми думками».
Читають текст рубрики «Я хочу дізнатися».
Робота в парах
Учні виконують завдання на с. 107.
Опрацьовують матеріали рубрики «Ознайомся
з думкою інших людей» та виконують завдання на с. 108-110.
— Що із прочитаного було вам знайоме?
— Що нового ви дізналися?
— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с.
110. (Я дізнався, що... Я прагну...)
— Якими словами ви збагатили на уроці свій
словник?
3. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Читання вірша Н.
Красоткіної
Ми живемо у світлому краю,
У вільній незалежній Україні.
Наснагу тут плекаємо свою,
І небеса над нами сині-сині.
Усе в нас є: озера і ліси,
Степи і гори, ріки і долини,
Моря і море вічної краси,
Усе для щастя і життя людини.
З глибин віків тут мій народ живе —
Співучий, вільний, з доброю душею.
І особлива музика пливе,
А українець нерозривний з нею.
Тут все, до чого поглядом торкнись,
Любов’ю дише, чарами й красою.
Лиш полюби, уважно придивись —
І це навік залишиться з тобою.
Край чарівний і працьовитий люд.
Земля родюча і вода прозора.
Тут визира краса з усіх-усюд
І вільна воля в душах неозора.
Душа покорена ніколи не була.
Завжди до волі прагнуть наші люди.
Ми всім бажаєм миру і тепла,
Та українець завжди вільний буде —
В усі віки, в усі складні часи,
І буде так, допоки сонце грає.
Душа в нас зіткана з любові і краси,
І воля нам ясним промінням сяє.
Ми незалежні, вільні, наче птах.
До всіх народів світу завжди щирі.
І долю власну ми тримаємо в руках,
Живемо з усіма людьми у мирі.
— Так, ми живемо із цілим світом у дружбі
та мирі. І в нас, в Україні, живуть не лише самі українці, хоч їх переважна
більшість. Поруч із нами вільно і щасливо проживають представники інших
національностей: росіяни, білоруси, татари, узбеки, поляки, чехи та багато
інших. Та всі вони є народом України, ми живемо у спільному домі. Нам усім
вистачає місця, і ніхто не робить різниці між людьми за національними ознаками,
тут усі рівні у своїх правах. Кожній людині відкритий простір для праці,
навчання, творчості, відпочинку. Живи, трудись, навчайся, займайся улюбленою
справою — ти живеш у вільній і незалежній державі, в чарівному куточку планети
— в Україні.
2. Робота в групах
— Доберіть якомога більше синонімів до
слова Батьківщина.
Наприклад:
це моя рідна Україна;
це земля, де я народився і зростаю;
це моя держава;
це мій любий рідний край;
це моя рідна сторона, де живуть мої
батьки, де жили діди, прадіди;
це отча земля;
це мальовничий куточок.
3. Гра «Займи позицію»
Учитель пропонує учням висловити власну
думку і зайняти певну позицію:
Україна
незалежна! Україна
незалежна?
Відповідь потрібно аргументувати.4. Робота в парах
Гра «Зберіть прислів'я»
Дерево міцне корінням,
своє гніздо знає.
За рідною
землею
чужа — мачуха.
Всяка
пташка
що пташка без домівки.
Рідна сторона —
мати, людина — родом і
народом.
Людина без
Батьківщини, і в раю скучно.
5. Гра «Що віддаси рідній землі?»
— У вас на партах — макети долоньок. Зараз
ви на них напишете свої імена і відповідь на запитання «Що зробиш задля
Батьківщини, коли виростеш?». Потім прикріпите навколо карти України. І нехай
тепло ваших долонь, ваших щирих майбутніх справ зігріє нашу Батьківщину,
зробить її сильнішою...
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Покажіть на карті, де розташована
Україна.
— Які гори простяглися на території
України?
— Які ріки протікають? Яка з них є
найбільшою?
— Куди впадають ці річки?
— З якими державами межує Україна?
Покажіть їх розташування на карті.
— З якою країною кордон України є
найдовшим, а з якою — найкоротшим?
— Які моря омивають територію країни?
Покажіть їх.
— Які міста в Україні найбільші?
— Поясніть твердження «Україна — суверенна
держава».
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Підручник с. 107-110.
01.04.21р.
Тема: Європейський Союз - співтовариство народів світу.
Переглянути відео.
https://www.youtube.com/watch?v=rHQORHX2MJk
Робота з картою Європи.
Домашє завдання. Підготувати письмову розповідь про одну з країн Європейського Союзу.
18.03.21р.
Тема: Україна на карті світу. Найбільші спільноти в інших країнах світу.
Переглянути відео.
https://www.youtube.com/watch?v=x_-T4CjLreM
Робота з підручником. с. 107 -110.
Домашнє завдання. с. 107 - 110. Намалювати улюблені місця свого краю.
05. 11. 20.
Тема: Роль сім'ї в моєму житті. Мій родовід.
Перегляньте презентацію.
https://naurok.com.ua/prezentaciya-rol-sim-v-zhitti-lyudini-81305.html
Розповіді учнів про свою родину.
Робота в зошиті. С.14 -15. (31, 32, 33).
Домашнє завдання. Створити родовідне дерево.
Немає коментарів:
Дописати коментар